waar staat het onstekings merkteken op een puchmotor

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
Gast

waar staat het onstekings merkteken op een puchmotor

Bericht door Gast »

kan ieamand mij vertellen waar het onstekingsmerkteken op het vliegwiel staat bij een puch en wat is de afstand van de contactpunten
Hoe moet ik dit met een ohmmeter juist weer aansluiten massa en andere punt?
Gast

Re: waar staat het onstekings merkteken op een puchmotor

Bericht door Gast »

Sphere schreef:kan ieamand mij vertellen waar het onstekingsmerkteken op het vliegwiel staat bij een puch en wat is de afstand van de contactpunten
Hoe moet ik dit met een ohmmeter juist weer aansluiten massa en andere punt?



afstand contactpunten is 4mm
je moet je bougie er ff uitdraaien
dan en schroevendraaier er in steke
zo ken je voelen waneer de zuiger op het hoogste punt is
dan moet je het vliegwiel een heel klein beetje terug draaien
dan moeten je contactpunten op 4 mm staan
Gast

Bericht door Gast »

http://www.puchmaxi.nl ->> ontsteking afstellen 8)
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

4mm !!!!!! 0,4 mm toch? enne het beste is een schuifmaat pakken en daarmee de bdp van je zuiger meten. bij 50cc moet ie 2 mm over zijn dooie punt heen zijn , en dan moeten de contacktpuntjes elkaar raken!

K nie meer snapen moet je afstand van je boegie mischien 0,4 mm zijn,
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: waar staat het onstekings merkteken op een puchmotor

Bericht door Wim »

Sphere schreef:kan ieamand mij vertellen waar het onstekingsmerkteken op het vliegwiel staat bij een puch en wat is de afstand van de contactpunten
Hoe moet ik dit met een ohmmeter juist weer aansluiten massa en andere punt?



Yo

merktekens staan er niet op


heb je een schuifmaat?

bougie eruit

schuifmaat met achterste deel erin!

zuiger in het bovenste dode punt zetten.

zuiger iets terugdraaien (linksom aan het vliegwiel)

voorontsteking moet zijn tussen de 0.8 en 1.2 mm

contactpuntafstand op 0.35mm


voor het gemak kun je een streep zetten op je vliegwiel en 1 op je carter zodra de zuiger op het goede punt staat, deze lijnen moeten uiteraard wel in lijn staan!



Grttzz

Wim
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

thnx wim! had ik het toch een eindje beter dan die andere gozer!! 4 mm LOL
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Afstelling ontsteking

Bericht door John_W »

Gewoon met schuifmaat uitmeten zoals boven vermeld. Markeerteken maken op carter en vliegwiel met centerpunt. Voordeel van centerpunt is dat je deze ook met stroboscoop kunt afstellen. Gebruik zelf altijd ff stoboscoop van auto. Deze aansluiten op 12 Volt accu en hoogspanningskabel tussen bougie.

Op deze manier is afstellen een peuleschilletje.

Vergeet ook niet om viltje in te vetten. Loopt de kunststof nok van de kontaktpunten droog over het vliegwiel, dan is je afstelling zo weer verlopen.
Gast

Bericht door Gast »

nu weet ik nog steeds niet hoe ik de voltmeter of ohm moet aansluiten .
we hebben tussen massa en de elektrische kabel van de ontactpunten op geen enkel ogenblik een onderbreking terwijl de contactpunten toch open zijn.
Op een antwoord over de eerst vraag
2mmm voorbij het bovenste dooiepunt is het onstekingspunt .......ik dacht dat we het over vooronsteking hadden.
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

wanneer je een ohm meter op je punten aansluit zal je tussen punten open en punten dicht niet veer verschil meten. immers wanneer de punten dicht zijn meet je iets van 0.1 ohm (kortsluiting). wanneer de punten opengaan meet je ook een kortsluiting, alleen dan via je primaire spoel in je bobine. Alleen door de lange draadenden zal de meter nu iets oplopen 0.03 ohm ofzo. Dus daarom zie je geen verschil, en zeker niet op een analoge meter..................


en het is inderdaad 2mm VOOR het bdp. Dit is trouwens een waarde voor een getunde cilinder. Voor een standaart cilinder is iets van 0,8 tot 1,2 mm beter.......
bij een hpi binnenrotor is het zelfs iets van 3mm voor bdp bij stationair....
Gast

Bericht door Gast »

...
Laatst gewijzigd door Gast op za 24 jan 2004, 04:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

tnhx rkpduke
Laatst gewijzigd door Gast op za 24 jan 2004, 04:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

maakt niet uit, maar als je rechtboven in je post kijkt, zie je wijzig staan, dus kun jeje post achteraf nog wijzigen, een tip.........
Gast

Bericht door Gast »

touareg schreef:tnhx rkpduke soory voor je naam verkeerd te schrijven

paps toch ;) jij krijgt dezelfde symptomen als ik :) , ik typ ook soms verkeerd ;)
Gast

he

Bericht door Gast »

de contactpunten moeten 0.4 open staan
en hij moet 1 mm voorontsteking hebben
met de multimeter kan je zien als je hem op weerstand zet
waarneer de punten opengaan

groetjes andre
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Sphere schreef:
touareg schreef:tnhx rkpduke soory voor je naam verkeerd te schrijven

paps toch ;) jij krijgt dezelfde symptomen als ik :) , ik typ ook soms verkeerd ;)


offtopic:

''zo vader zo zoon toch?'' :-# :-#
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gesloten