Zo,
Heel lang geleden had ik hier al eens een topic van mijn 2004 mini, topic is inmiddels spoorloos. Die mini is nu in de verkoop, en heeft al met redelijke zekerheid een nieuw baasje.
Na NMC3 2005 heb ik het aanbod gekregen om de mini te pakken waarmee broer Bert in 2004 nog 5e eindigde in de Nederlandse Minibike Cup.
7/8 Jaar geleden kwam Bert in aanraking met de sport via een vriend. Deze mini is er ook al zeker 7 jaar. Adriaan Kraster, hier ook op het forum, laste toendertijd het frame. Bert en vader deden de verdere bouw.
In 2004 werd het kwa vermogen toch wel één van de twee snelsten van zijn soort in de klasse. Ook na de rijderswissel, na een raceseizoen, was er nog een hoop vermogen gedurende seizoen 2005.
Voor velen van jullie overbodig nieuws..: Vanaf 2006 wordt de Zelfbouwklasse, ook wel 'Dutch Specials', opgesplitst. Er komt een aparte Luchtgekoeld-klassering voor zelfbouwers met Puch Maxi carters; de rest klasseert men als Watergekoeld.
Omdat dit toch wel een hele mooie ontwikkeling is, en ik in 2005 veel 2e/3e/4e plaatsen haalde volgens de nieuwe klassering, moet er ook in 2006 een mooie, snelle fiets staan!
------------------------------------------------------------------------------
14-03-'06: Update!
Zo goed als klaar voor zaterdag!

En lekker spuutn' in de sneeuw!

------------------------------------------------------------------------------
Wat is er gedaan:
* Frame en velgen zwart gepoedercoat,
* Nieuwe Pasini tank-zit-combi aangeschaft,
* Carters verfrist (lagers, keringen),
* Koppelingsschoentjes vervangen,
* Cilinder aanpassen aan uitlaat,
* Blok verder klaarmaken, monteren,