TANKEN!

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

TANKEN!

Bericht door rossi-nr.1 »

ipv van kant en klare brommix te tanken en zelf willen smeren heb ik de volgende vraag:

ik heb nog 2-takt scooterolie zou ik die ook kunnen mixxen met euro95??

kan dat?

en tanken jullie 95 of 98??(scooter deed ik 98 want hoger octaangehalte is beter voor cilinder schijnt)

tnx
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Ach in je poeg is euro95 meer dan zat hoor. door het hogere octaangehalte heb je minder last van zelfdetonatie. Maar met je brommert is je compressie lang niet hoog genoeg om dit verschijnsel op te laten treden............
Maar zelfsmeren is altijd beter dan die brommixrommel. Smeer 1 op 40 en gebruik een beetje goede olie, liefst full sythetisch.
castrol 747 bijvoorbeeld...........
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

het verschil tussen ron 95 en ron 98 is dat ron 95 eerder onbrand ! tevens is dus bij Ron 95 de kans op pingelen groter.

dus bij ron 98 is de kans groter op een gecontroleerde verbranding.

ik moet met mijn auto ook Ron 98 tanken, aangezien hij gechiptuned is, hij is dus dichterbij de pingelgrens afgeregeld, dus daarom tank ik ron 98 om motorschade te voorkomen.
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gast

Bericht door Gast »

Jeroen schreef:het verschil tussen ron 95 en ron 98 is dat ron 95 eerder onbrand ! tevens is dus bij Ron 95 de kans op pingelen groter.

dus bij ron 98 is de kans groter op een gecontroleerde verbranding.

ik moet met mijn auto ook Ron 98 tanken, aangezien hij gechiptuned is, hij is dus dichterbij de pingelgrens afgeregeld, dus daarom tank ik ron 98 om motorschade te voorkomen.



dus met wat rijd een puch nu 95 of 98 ???
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Sphere schreef:
Jeroen schreef:het verschil tussen ron 95 en ron 98 is dat ron 95 eerder onbrand ! tevens is dus bij Ron 95 de kans op pingelen groter.

dus bij ron 98 is de kans groter op een gecontroleerde verbranding.

ik moet met mijn auto ook Ron 98 tanken, aangezien hij gechiptuned is, hij is dus dichterbij de pingelgrens afgeregeld, dus daarom tank ik ron 98 om motorschade te voorkomen.



dus met wat rijd een puch nu 95 of 98 ???


yo,

standaard en opgevoerd met 95 (brommix)

getuned (boven 10.000 toeren) Ron 98 en hogere kwalteit olie


voor het gemak, contactpunt-onsteking 95

HPI of andere snelle onstekingen 98


Ggrttzz

Wim
minibike rulez
forum gebruiker
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 09 mar 2003, 23:01
Locatie: udenhout
Contacteer:

Bericht door minibike rulez »

ik rijd nu gwoon met euro95, maar ik wil ook euro98 gaan tanken kun je dit zomaar ineens doen, want k had t bij de dealer gevraagt maar die zou t niet riskeren, maar op school zeggen ze dat t weer "niks" uitmaakt.
Mij setup:
Polini 65 met HD-kop
16/16 dol' carb
Proma cc
Getunde koppeling
HPI
Wat raden jullie mij aan ook gewoon euro 98, zoals Wim al zei :wink:
Zelfbouw 911
Nieuwe zelfbouw kriebels

check mijn mini op:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=661&start=0[/url]
Nieuwe zelfbouw:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15013[/url]
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

scooter olie van castrol is full sethetisch of hoe je het schrijft :x
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ik rij altijd met castrol tts.. De echte kenners kunnen het ruiken :-)
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

glup. pingelen? octaan gehalte? enig uitleg gewenst please?

wat heeft het octaan gehalte te maken met je ontsteking?
en wat is octaan? (ben niet erg scheikundig)!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Koen schreef:Ik rij altijd met castrol tts.. De echte kenners kunnen het ruiken :-)


idd gebruik ik ook altyd voor me brommer/scooters




voor me mini meng ik zelf

euro 98 - 2 tak oil 1 op 40
Gast

95/98

Bericht door Gast »

ut is bij de way octaan getal marja je moet altyd euro 95 tenken tenzij dat ie gaat pingelen maar da ligt nie alleen aan de onsteking of de toeren je compressie speelt een veel grotere rol snappie mar als je met je puch blokje detonatie krijgt dan heb je toch een aardig hoge druk dus 95 met full sinthetische olie
Gesloten