PHBN17.5 Dell'orto

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Patrickn

PHBN17.5 Dell'orto

Bericht door Patrickn »

Hoi ik vraag me af wat ik met al die aansluitingen op me carb moet bv de vacuum aansluiting hoe zit dat kan ik dat gewoon laten zoals het is of moet ik het wel afsluiten en kan iemand me vertellen wat ik met de aansluitingen moet doen waar ?? bij staat

mvg

Afbeelding

Afbeelding
Blackvelvet

Bericht door Blackvelvet »

vacuum kan je gewoon afdoppen
Die 3 nippels bij elkaar , is er 1 van voor de olie mengsmering en 2 voor koelwater dat de carburateur niet vriest in de winter.

Ik neem aan dat het een scooter carbr is?

Dus die 2 grote mag je doorverbinden , en die kleine ernaast is voor de olie die kan je afdoppen gewoon.

mvg faki
Patrickn

Bericht door Patrickn »

Blackvelvet schreef:vacuum kan je gewoon afdoppen
Die 3 nippels bij elkaar , is er 1 van voor de olie mengsmering en 2 voor koelwater dat de carburateur niet vriest in de winter.

Ik neem aan dat het een scooter carbr is?

Dus die 2 grote mag je doorverbinden , en die kleine ernaast is voor de olie die kan je afdoppen gewoon.

mvg faki
oke dus die 2 voor het koelwater kan ik afsluiten want die ga ik niet gebruiken en olie ook ok ik snap het

bedankt
Patrickn

Bericht door Patrickn »

weet iemand trouwens het verschil tussen de

PHBN en de PHVA 17.5mm carb

mvg
Senda X-treme

Bericht door Senda X-treme »

Patrickn schreef:weet iemand trouwens het verschil tussen de

mvg
heb geen id..
maar mischien
handchoke
electrische choke
??
doede46
forum gebruiker

Bericht door doede46 »

Senda X-treme schreef:
Patrickn schreef:weet iemand trouwens het verschil tussen de

mvg
heb geen id..
maar mischien
handchoke
electrische choke
??
electrische choke?..denk het niet [-X
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Patrickn

Bericht door Patrickn »

oke ik heb deze dus op me mini gemonteerd maar hij loopt er niet beter van eerder slechter ik heb het advies over de sproeier maten van hank aangenomen (92/94/96) ik heb hem nu zo afgesteld gekregen dat ie loopt zonder haperingen maar bij lage toeren is ie echt langzaam en trekt ook veeel langzamer op dan met de 14mm vlakschuif (dat is de std carberateur)

wie weet een goede afstelling voor deez carberateur

mvg
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Ik heb een PHVA op me Grc, wordt meer gezien als een soort tussen model van de Sha en de duurde carbs.

De carburateur bevalt me perfect niks over te klagen.

Gr,
Gast

Bericht door Gast »

Patrickn schreef:oke ik heb deze dus op me mini gemonteerd maar hij loopt er niet beter van eerder slechter ik heb het advies over de sproeier maten van hank aangenomen (92/94/96) ik heb hem nu zo afgesteld gekregen dat ie loopt zonder haperingen maar bij lage toeren is ie echt langzaam en trekt ook veeel langzamer op dan met de 14mm vlakschuif (dat is de std carberateur)

wie weet een goede afstelling voor deez carberateur

mvg

Kijk naar je bougiekleur en stel je bike zo af? :?

Ga je een stukje rijden, zodat je bike warm is.
Dan rij je een stuk volgas. Bike uit en kijken wat de kleur van de bougie is. Is hij zwart dan moet je kleiner in sproeier. Koffiebruinig dan is je sproeier goed, grijs/wit uitgeslagen dan moet je groter.

Stel de luchtstelschroef ook af. Hierbij ook je bike warmrijden. Dan zet je hem op de bok en ga je aan de luchtstelschroef draaien (in of uit) totdat je het hoogste toerental hebt bereikt, daarna stel je de toeren weer omlaag af met de stationairschroef.

Succes. :wink:
schroefje

Bericht door schroefje »

Nicolaas-racing schreef:Ik heb een PHVA op me Grc, wordt meer gezien als een soort tussen model van de Sha en de duurde carbs.

De carburateur bevalt me perfect niks over te klagen.

Gr,
Nou deze zat ook onder mijn Blata maar dta was het 1e wat eraf ging :D Wat een rot dingen om aftestellen en een trage reactie,Draai nu met een PHGB 19mm MHR TEAM,En wat reageerd dat goed en stelt dat fijn af.
Nicolaas-racing

Afstellen gaat heel erg makkelijk hoor..en gas reactie is ook goed hoor ik weet niet wat er kan zijn maar hij werkt bij mij perfect.

Weet je zeker dat het een PHVA was ?
schroefje

Bericht door schroefje »

Nicolaas-racing schreef:Afstellen gaat heel erg makkelijk hoor..en gas reactie is ook goed hoor ik weet niet wat er kan zijn maar hij werkt bij mij perfect.

Weet je zeker dat het een PHVA was ?
:roll:

Wat denk jezelf? En probeer zelf maar eens een PHGB ;) dan zal je het verschil wel merken.

ontopic: Kijk anders een op de site van Dellorto daar staat exact op wat wat is.
Patrickn

Bericht door Patrickn »

12 mrt op de kartbaan geweest ging goed met de 14mm vlakschuif maar nu wil ik het toch maar weer eens proberen met de 17.5

ik heb nu stationair sproeier 34 erin, hoofdsproeier 92

maar ik krijg hem niet goed afgesteld hij krijgt teveel benzine dus een kleinere sproeier ergens heb ik gelezen dat sproeier 80 goed zou moeten zijn hoe denken jullie hierover ???

mvg
Nicolaas-racing

Met een carburateur is het allemaal meer proberen.

Een exact antwoord staat niet op het forum. Je zou het zelf eens moeten proberen.

Gr.
Patrickn

Bericht door Patrickn »

Nicolaas-racing schreef:Met een carburateur is het allemaal meer proberen.

Een exact antwoord staat niet op het forum. Je zou het zelf eens moeten proberen.

Gr.
dat snap ik maar voor een 17.5 dan moet ik toch tussen de 80 - 90 zitten met de sproeier maat ?
Gesloten