Sg italy
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Xander
Sg italy
Hoi,
laatste tijd niet meer zo met minibikes bezig, maar met modelbootjes,
ik kwam deze tegen, en die wil ik jullie niet laten ontgaan.
http://www.sgracing.it/ita/home_it.htm
sg is bekend geworden met karting, ze hebben een modelboot motortje ontwikkeld(35cc met roterende inlaat)
en ze zijn ook wat mnet minibikes bezig, framedelen etcetc, mooie wielen blabla.
enkel ze hebben nu dus ook een watergekoeldminibikeblokje ontwikkeld.
een bekende van mij uit de modelboot wereld, heeft zijn bootblokje opgehaald in italië en zag die bikes rijden, en was er behoorlijk van onder de indruk.
houd de site in de gaten, ze komen er binnenkort op te staan.
Xander.
laatste tijd niet meer zo met minibikes bezig, maar met modelbootjes,
ik kwam deze tegen, en die wil ik jullie niet laten ontgaan.
http://www.sgracing.it/ita/home_it.htm
sg is bekend geworden met karting, ze hebben een modelboot motortje ontwikkeld(35cc met roterende inlaat)
en ze zijn ook wat mnet minibikes bezig, framedelen etcetc, mooie wielen blabla.
enkel ze hebben nu dus ook een watergekoeldminibikeblokje ontwikkeld.
een bekende van mij uit de modelboot wereld, heeft zijn bootblokje opgehaald in italië en zag die bikes rijden, en was er behoorlijk van onder de indruk.
houd de site in de gaten, ze komen er binnenkort op te staan.
Xander.
-
stefano
-
blanco220
-
stevie-tai chi
-
Xander
Hoi,
de mannen in eindhoven van het dutchpowerboat team, die varen met de alom bekende PPB Skater en de PPB warrior.
met de verouderde mathe motoren met bijhorende uitlaat etc etc zo'n 100km/h rond de boeien, je moet dus bedenken dat er fullthrottle een bocht in gedoken word.
het toeren verlies ligt dan rond de 3000rpm, in de bocht.
de snelheid ligt daar rond de 80km/h, en op het rechte stuk rond de 110 tot(mits goed afgesteld, juiste prop en zwaartepunt) de 120 km/h.
de sg's hebben een toeren verlies van nog geen 200 in de bocht, dit omdat men eigelijk met te kleine props vaart.
de toerentallen van de mathe motoren liggen rond de 16 tot 18000rpm/m
en van de sg ligt de grens iets hoger, zo rond de 20000 rpm/m.
de sg heeft een zwaartepunt nodig wat verder naar voren ligt, omdat het vermogen en het toerental veel hoger ligt, en de snelheid ook.
de boten hebben dan dus de neiging om met een km 120 tot 125 het luchtruim te kiezen.
zo'n boot weegt rond de 10 tot 15kg, ligt eraan hoe je de boot bouwd, voor SAW(Straight AwaY, recht uit speedvaren) of voor oval.
voor oval heb je massa nodig om een boot in de bocht op het water te houden, voor saw heb je geringe gewichten nodig om zo hard mogelijk te gaan.
de internationale speedlat, ligt op 107MPH en dat is met nogmaar 25cc motoren, de 35ccers zijn nogsteeds in ontwikkeling.
sg italy is de eerste die er mee klaar is.
het vermogen ligt rond de 8kw bij 20000rpm.
Xander.
de mannen in eindhoven van het dutchpowerboat team, die varen met de alom bekende PPB Skater en de PPB warrior.
met de verouderde mathe motoren met bijhorende uitlaat etc etc zo'n 100km/h rond de boeien, je moet dus bedenken dat er fullthrottle een bocht in gedoken word.
het toeren verlies ligt dan rond de 3000rpm, in de bocht.
de snelheid ligt daar rond de 80km/h, en op het rechte stuk rond de 110 tot(mits goed afgesteld, juiste prop en zwaartepunt) de 120 km/h.
de sg's hebben een toeren verlies van nog geen 200 in de bocht, dit omdat men eigelijk met te kleine props vaart.
de toerentallen van de mathe motoren liggen rond de 16 tot 18000rpm/m
en van de sg ligt de grens iets hoger, zo rond de 20000 rpm/m.
de sg heeft een zwaartepunt nodig wat verder naar voren ligt, omdat het vermogen en het toerental veel hoger ligt, en de snelheid ook.
de boten hebben dan dus de neiging om met een km 120 tot 125 het luchtruim te kiezen.
zo'n boot weegt rond de 10 tot 15kg, ligt eraan hoe je de boot bouwd, voor SAW(Straight AwaY, recht uit speedvaren) of voor oval.
voor oval heb je massa nodig om een boot in de bocht op het water te houden, voor saw heb je geringe gewichten nodig om zo hard mogelijk te gaan.
de internationale speedlat, ligt op 107MPH en dat is met nogmaar 25cc motoren, de 35ccers zijn nogsteeds in ontwikkeling.
sg italy is de eerste die er mee klaar is.
het vermogen ligt rond de 8kw bij 20000rpm.
Xander.
Re: Sg italy
Hey Xander, even een update na 4 jaar....
Ik heb de SG Racing 35cc in mijn cat zitten.

Filmpje
http://vimeo.com/14759312
Groet,
John
Ik heb de SG Racing 35cc in mijn cat zitten.

Filmpje
Groet,
John