heej,
ik wil graag mijn eigen minibike maken, en heb ook al een puch blok hier thuis liggen wat het doet. maar mijn vraag is, hoe veel ben ik ongeveer kwijt aan bijv. velgen, banden etc.
alvast bedankt
HenkO
geen idee , ik ben zelf geen zelfbouwer waar het licht er wel aan wat je wilt doen en welke kwaliteit etc. zoals een duur sterk frame van bepaald merk ofzo. verder weet ik niets van zelfbouwen af .
Ik vind dat je beter een normale minibike kan kopen want ik vind zo'n puchblok ender een minibike echt niet staan en lomp.
kijk even op www.hz-bromshop.nl daar kan je hele sets kopen .. met alles er op en er aan..
enne.. tis maar hoe duur je het zelf wilt maken..
sommige gooien er puchnafen met steekkar bandjes onder en sommige mensen deelbare velgen met PMT's dus tis maar net wat je er mee wilt doen en hoeveel je dr aan uit wilt geven
Wat wil je precies?Recreatief rijden,of rijden in wedstrijdverband.
-Als je een beetje handig bent,kun je zelf een frame en voorvork maken.
Voor ong30- 40 euro ben je aan staal nodig.
-Wielen + remmen van een chinese bike kosten ong 100 euro,dan heb je 6,5"wielen wat er mooi uiziet,en er veel soorten banden voor te krijgen zijn.
-een polini911 tankje,en zitje kosten samen bij elkaar ong 90 euro
-het blokje heb je al dus dat scheelt.
-wat klein spul:remkabels,tandwiel+adapter,etc30-40 euro.
op geteld ongeveer 270 euro
Dan heb je al een nette simpele zelfbouw minibike.
maar ook gewoon in nieuwstaat dan hoor
veel mensen sleutelen dat van hun bike af en gooien het los in de verkoop
MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
ja, ik was van plan om gewoon voor de lol er op te rijden, en gewoon omdat het me wel leuk lijkt om er 1 te bouwen. maar ik wil wel een beetje kwaliteit dan wel weer, want wil er wel lang lol van hebben maar nou heb ik nog een andere vraag, als ik zo'n frame las, moet ik er dan iets van een puch voorvork in doen? of kan ik ook een losse minibike voorvork er in maken?
ja, nu had ik dus nog een vraag, waar niet op gereageerd werd maar als ik nu bijv. mijn frame gelast heb, moet ik er dan een puch voorvork in doen, of zijn die bouwtekeningen van minibike.nl ook goed voor een minibike voorvork? want ik vind zown minibike voorvork toch wel mooier als zo'n puch ding.