Heb ik nu een vastloper??

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Heb ik nu een vastloper??

Bericht door Gast »

Ik heb nu een tijdje een minibike en nu heb ik een probleem. Als ik wil rijden moet ik hem aanlopen, maar nu na een paar meter haakt de wiel plosteling vast en moet ik een beetje na achter lopen met de minibike en kan weer een stukje lopen. En kan hem nu dus ook haast niet starten. weet iemand wat dit kan zijn??
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

er zou wat tussen je ketting kunnen zitten?
Maar ik zou eerst even je cilinder + zuiger er af halen om alles te controleren: je weet maar nooit?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ik zou even de bouchie en de vliegwieldeksel er af halen. Kijk dan of alles nog spoepel draait, door aan het vliegwiel te draaien. Je hoeft dan nog niet eens alles er af te halen..

Het probleem kan bij je koppeling zitten.. Bij het starten gaat de krukas dan rond?
Gast

Bericht door Gast »

Als hij dan weer vast zit moet ik een klein stukje naar achteren lopen en dan kan ik een grotere afstand naar voren lopen maar naar een paar meter haakt hij weer vast.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

uhm dat is niet je cilinder en je zuiger, want als je loopt trek je de koppeling niet in toch? staat je ketting niet te strak? mischien je tandwiel verkeerd dan zit er ook een zwaar punt in!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

dat kan niet markie

want als hij zeg maar 1 meter naar 8er loopt kan hij meer naar voren lopen dus zeg maar 3 meter.(knoem maar wat)
als dat tandwiel ergens hoger is ofzo dan loopt hij naar 8er en gaat het over, als hij dan naar voren loopt moet hij op hetzelfde punt weer dat probleem krijgen :wink: , maar dat is niet.

al aan je vliegwiel gedraaid??
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

zit je vliegwiel wel goed vast¿ dat heb ik ook gehad dacht ook dak een vastloperhad het was tijdens het rijden. :roll:
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

day vlieg wiel kan het zeker wel eens zijn heb ik ook ooit gehad op me puch maxi voor dat is hem ging slopen voor me mini. je condensator kan ook rot zijn heb ik ook al onder vonden en hij liep nog wel maar heel even af en toe.

mzzl eric
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt. Het lag inderdaad aan het vliegwiel hij zat niet goed vast.
Gast

Bericht door Gast »

Markie schreef:uhm dat is niet je cilinder en je zuiger, want als je loopt trek je de koppeling niet in toch? staat je ketting niet te strak? mischien je tandwiel verkeerd dan zit er ook een zwaar punt in!

mijn ketting staat heel strak en hij rijd :d
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

hmmn tip!!

SPhere je tandwiel( van achter ) dat kun je stellen he!! moet je wel goed afstellen dan zit er geen zwaar punt in.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gesloten