blauwe locktite
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
pocket_racer
- forum gebruiker
blauwe locktite
ik heb blauwe locktite,nu wil ik mijn bouten van mijn uitlaat vastzetten met die blauwe locktite,lukt dit? of heb ik een andere kleur nodig en kan ik die ook gebruiken om moeren van remschijf vast te zetten?
grtz,kjelly
grtz,kjelly
binnekort beginnen met mijn zelfbouw:d
- antonie
- forum gebruiker
- Minibike:: zelfbouw
- Contacteer:
Re: blauwe locktite
voor je uitlaat is het niet geschikt vanwege de hoge temperaturen die je uitlaat bereikt,maar voor de rest kun je de blauwe locktite gewoon gebruiken om bouten en moeren te borgen.pocket_racer schreef:ik heb blauwe locktite,nu wil ik mijn bouten van mijn uitlaat vastzetten met die blauwe locktite,lukt dit? of heb ik een andere kleur nodig en kan ik die ook gebruiken om moeren van remschijf vast te zetten?
grtz,kjelly
wat goed werkt voor je uitlaat is om gewoon twee moeren te gebruiken.
de eerste moer gewoon goed aandraaien en vast blijven houden met de sleutel en dan de tweede aandraaien met een andere sleutel.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
-
pocket_racer
- forum gebruiker
-
pocket_racer
- forum gebruiker
- steurtje
- Moderator

- Contacteer:
Re: blauwe locktite
hij denkt aan bijv een puchblok...antonie schreef:voor je uitlaat is het niet geschikt vanwege de hoge temperaturen die je uitlaat bereikt,maar voor de rest kun je de blauwe locktite gewoon gebruiken om bouten en moeren te borgen.pocket_racer schreef:ik heb blauwe locktite,nu wil ik mijn bouten van mijn uitlaat vastzetten met die blauwe locktite,lukt dit? of heb ik een andere kleur nodig en kan ik die ook gebruiken om moeren van remschijf vast te zetten?
grtz,kjelly
wat goed werkt voor je uitlaat is om gewoon twee moeren te gebruiken.
de eerste moer gewoon goed aandraaien en vast blijven houden met de sleutel en dan de tweede aandraaien met een andere sleutel.
daar zitten bij de uitlaat 2 draadeinden of tapeinden weet ik veel daar moet je dus wel moeren op draaien bij een chinees is dat dus niet het geval!
dus locktiete er aan doen en hij zal echt niet zomaar los komen hoor..
en ook niet bij warmte hoor meschien dat je dan een andere moet hebben?
maar ik heb voor de lagers in mijn blok speciale loktiete gebruikt dat me lagers niet kunnen verplaatsen en dat werkt wel dus...
-
pocket_racer
- forum gebruiker
- antonie
- forum gebruiker
- Minibike:: zelfbouw
- Contacteer:
ben inderdaad van uit gegaan dat de chinees een zelfde soort bevestiging zou hebben als bij een puch blok,is dus toch anders lees ik nu.
locktite(de blauwe) kan een temperatuur aan van maximaal 150 graden.
een uitlaat wordt toch meestal een stuk warmer.
Loctite® 243 - Medium Strength - Oil Tolerant
Effective on all types of metal threaded fasteners. Prevents loosening on vibrating parts such as pumps, motor mounting bolts, gear boxes or presses. Recommended for use where disassembly with hand tools is required for servicing and where parts are contaminated with oil.
Approvals
• P1 NSF Reg. No.: 123000
• Certified to ANSI/NSF
• Standard 61
Applicaties
Machine tools, presses, pumps, compressors, mounting bolts, gearboxes.
Specificaties
• Size of Thread: Up to M 36
• Strength: Medium
• Functional Strength (typical value @ 22 °C): 2 hrs
• Breakaway Torque M10 bolts: 20 Nm
• Long-Term Temperature Resistance: +150°C
locktite(de blauwe) kan een temperatuur aan van maximaal 150 graden.
een uitlaat wordt toch meestal een stuk warmer.
Loctite® 243 - Medium Strength - Oil Tolerant
Effective on all types of metal threaded fasteners. Prevents loosening on vibrating parts such as pumps, motor mounting bolts, gear boxes or presses. Recommended for use where disassembly with hand tools is required for servicing and where parts are contaminated with oil.
Approvals
• P1 NSF Reg. No.: 123000
• Certified to ANSI/NSF
• Standard 61
Applicaties
Machine tools, presses, pumps, compressors, mounting bolts, gearboxes.
Specificaties
• Size of Thread: Up to M 36
• Strength: Medium
• Functional Strength (typical value @ 22 °C): 2 hrs
• Breakaway Torque M10 bolts: 20 Nm
• Long-Term Temperature Resistance: +150°C
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]