als je dit zorgvuldig hebt gedaan en mooi hebt afgewerkt moet dit lukken,wat je wel niet moet doen is om aan 1 kant alle schoepen weg te halen en derest te laten staan,maar denk niet dat iemand zo dom is
Heeft hij toch ook niet gedaan? Maar DoC misschien zou je de stukken van de schoepjes die er nog zitten er helemaal af kunnen slijpen. Verder mooi werk! En laat je horen of je het ook duidelijk merkt?
Als je minibike wilt starten doormiddel van een boormachine op je vliegwiel te zetten hoe werkt dit dan?
Ik heb nu een boormachine van 750W en die zet ik op die bout, alleen dan draai hij 1 heel rondje en daarna remt hij en daar gaat hij weer 1 rondje waardoor ik hem niet aankrijg.
Als die remt zijn het die magneten waarschijnlijk maar wat kan je daar aan doen?
Dan is je boormachine te zwak..
Had ik ook..
Door de compressie van me blok kwam er een terugslag op me boormachine.
Dat is heeeeel slecht voor dat ding.
Dus op vol vermogen zetten en aandraaien dat ding.
nijmegen power schreef:maar is dat aan te raden ? om de schoep er 1 weghalen bij je vliegwiel.. heeft dat veel zin ?
Netjes gedaan hoor!!! Je kan het vliegwiel makkelijk bewerken, maar doe het wel secuur en voorzichtig! Het vliegwiel moet wel in evenwicht blijven. Door minder schoepen heeft het vliegwiel minder weerstand waardoor het meer omwentelingen maakt en je motor dus meer toeren..
Het verwijderen van koelribben op het vliegwiel wordt wel vaker gedaan
het scheelt ook wat vermogen ( je hebt meer beschikbaar aan de krukas)
Zundapps bijvoorbeeld waren vroeger gekoeld voor goede stationair koeling en voor bij lage toeren. Voerde je ze op dan liepen ze zo vast als een huis omdat de cylinder te koud bleef en niet gelijk uitzette met de zuiger.
Wat is die andere creatie van je ?? Ik herken daar niets in.