dip in bike
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
dip in bike
Hoi,
ik sinds deze week een probleemje met mij blata 14r
ik rij nu weer indoor, dus heb mijn tandwiel 7 naar 6 gewisseld voor.
Probleem wat zich voordoet i"s: bike trekt goed op, maar als ik uit de bocht kom duurt het even en dan gaat ie in 1 keer.
Koppeling iets slapper gezet maar het dipje blijft.
Zou het kunnen zijn dat ie nu onderin teveel benzine krijgt?
Of heeft iemand andere tip?
Buiten liep ie perfect, heb verder niets veranderd.
Groet,
Jeroen
ik sinds deze week een probleemje met mij blata 14r
ik rij nu weer indoor, dus heb mijn tandwiel 7 naar 6 gewisseld voor.
Probleem wat zich voordoet i"s: bike trekt goed op, maar als ik uit de bocht kom duurt het even en dan gaat ie in 1 keer.
Koppeling iets slapper gezet maar het dipje blijft.
Zou het kunnen zijn dat ie nu onderin teveel benzine krijgt?
Of heeft iemand andere tip?
Buiten liep ie perfect, heb verder niets veranderd.
Groet,
Jeroen
Wachtende op een een blate 14 R
-
Bouke
Hoi Jeroen
Als je de vertanding heb veranderd ligt het hoogstwaarschijnlijk toch aan je koppeling.
Ik las dat je hem al slapper (uitgedraaid) heb maar hij moet juist wat strakker (ingedraaid) worden.
Je komt op een indoorbaan langzamer de bocht uit als op een buitenbaan,
hetgeen veroorzaakt dat de koppeling onder zijn toeren al aangrijpt en de dip veroorzaakt
Probeer het maar en succes ermee
Als je de vertanding heb veranderd ligt het hoogstwaarschijnlijk toch aan je koppeling.
Ik las dat je hem al slapper (uitgedraaid) heb maar hij moet juist wat strakker (ingedraaid) worden.
Je komt op een indoorbaan langzamer de bocht uit als op een buitenbaan,
hetgeen veroorzaakt dat de koppeling onder zijn toeren al aangrijpt en de dip veroorzaakt
Probeer het maar en succes ermee
-
de winter
- forum gebruiker
- Contacteer:
Sorry hoor maar is dat niet bij elke bike, rijder, koppeling anders??royal schreef:Strakker ja.
Hoe kom je aan die 22mm?
Ik heb deze maat vaker gelezen hier op het forum, volgens mij was dat voor een standaard B1 replica koppeling.
0,2mm verschil is misschien te weinig.
De veren van mijn bzm koppeling zijn aardig ver ingedrukt.
grts rik
-
rob polini
- forum gebruiker
dip
koppeling gewoon iets strakker zetten net zo lang tot dat je dipje weg is is echt een koppelings probleem anders even langs hank gaan en die stelt de koppeling wel bij,er is er maar een die verstand van de koppeling heb en dat is de koppeling goeroe HANK geloof mij 
GRC RR ZWART..........5 poorter bizeta,hydr remmen.....
-
kleine_duivel
- spammer
Re: dip
kan er wel paar meer opnoemen hoor....rob polini schreef:koppeling gewoon iets strakker zetten net zo lang tot dat je dipje weg is is echt een koppelings probleem anders even langs hank gaan en die stelt de koppeling wel bij,er is er maar een die verstand van de koppeling heb en dat is de koppeling goeroe HANK geloof mij
Ja dat zeg ik tochde winter schreef:Sorry hoor maar is dat niet bij elke bike, rijder, koppeling anders??royal schreef:Strakker ja.
Hoe kom je aan die 22mm?
Ik heb deze maat vaker gelezen hier op het forum, volgens mij was dat voor een standaard B1 replica koppeling.
0,2mm verschil is misschien te weinig.
De veren van mijn bzm koppeling zijn aardig ver ingedrukt.Dat is toch juist het moeilijke van koppeling afstellen, dat er geen vast maten voor zijn..
grts rik