verslag texel

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

rossi-nr.1
forum gebruiker
Contacteer:

verslag texel

Bericht door rossi-nr.1 »

hoi collega bikers,

aangezien er nog geen verslag is..zal ik maar een klein verslag posten voor mensen.

tevens wil ik gelijk vragen hoe het met de persoon is die afgevoerd werd in de ambulance??

ik vond het weekend zeer leuk aangezien we met 5 man in een bungalow verbleven.
vrijdag aangekomen rond 6uur geloof ik en toen gegeten.
na het eten zijn we naar het circuit gereden(poep afstand) en hebben het frame van de tent opgezet.
de volgende ochtend om 7uur opgestaan en na ons klaargemaakt te hebben richting het circuit gegaan.
lekker gereden en met wat klein sleutelwerk de dag doorgekomen.
de volgende dag liep de bike echter nog niet naar wens want op het rechte stuk kwam hij niet goed op gang.
ipv 90 naar 88 als sproeier gegaan en het ging al beter.
vervolgens wilde ik naar 86 en maar aangezien ik deze niet bij had werd het lenen bij hank.
deze gaf echter 96/98 mee en in de haast heb ik er zelf niet meer naar gekeken.
de 1e manche dus niet kunnen rijden want het liep voor geen meter.
vervolgens waaide de partytent nog in puin en deze maar afgebroken.
waarnaar het logisch 5minuten later begint te regenen!!
gelukkig was dit heel kortstondig en niet van hevige klasse.
de slicks bleven er dus op voor de 2e manche en we konden gelukkig nog rijden na het ongeval waar de ambulance bij te pas moest komen(op zwolle was het helaas anders:))

aangezien de bike voor geen meter liep werd ik op het rechte stuk al ingehaald door richard..
in het bochtenwerk kon ik hem vervolgens weer pakken en we hadden best een spannend gevecht!
het grappige was dat het wel om de 1na laatste plaats ging maar dat boeit mij verder niet ;)..liever hier een gevecht dan sneller rijden en in je 1'tje.

vervolgens op een 6 meter oid gewonnen en 7puntjes gepakt..niet veel maar alle beetjes helpen ook!
het boeltje afgebroken en op het gemakje gedouched etc.
na het eten vertrokken richting het thuisfront en lekker door kunnen rijden zodat we om 10 voor 10 thuis aankwamen.

ik hoop dat er leuke foto's geschoten zijn...ik zag in ieder geval zat mensen foto's nemen.
heeft barry's ''bekervoordebestefotograaf'' een extra boost gegeven??

groeten

erwin
nr. 48 zb water
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Hier dan ook ff een stukkie van mijn kant.

Vrijdags kwamen we aan, ff tent opgezet en toen richting de slaapplaats ( bij mn ouders in t huisje gekropen )

Volgende ochtend naar t circuit voor een dag trainen.

Goed gereden, en de top 6 zat binnen een halve seconden van elkaar.... erg spannend dus

De zondag verliep eerst iets minder voor mij... 1e training koppeling eruit, dus een training gemist..

De kwalificatie, voor het opgaan van de baan.... band zacht !!!

Zo snel mogelijk proberen op te pompen, terwijl de rest al lang aan t rijden was...

Het was ook nog eens een nieuwe band ( omdat de ander lek was ), dus een beetje wennen...
Omdat ik een beetje opgefokt was door de situatie kon ik er nog een redelijke ronde van 30.7 uitpersen ( 0.6 achter de nummer 1 ), en dit was slechts een 7e startplek.

1e manche: goeie start, als 6e de bocht in.
Na een ronde gingen er 2 man onderuit voor mij en kon ik doorschuiven naar de 4e plek !
Deze plek heb ik vast kunnen houden vlak voor Roel Loos (5e), en net achter Kevin van Tienen en Ed Luiten op de 2e plek.
Dit scheelde onderling minder dan 2 seconden.

2e manche: starten vanaf de 4e plek ( binnenbocht ), en goeie start ! kon Ed Luiten pakken en lag vervolgens op de 2e plek.

Ook deze plek kon ik vasthouden en de druk van Ed Luiten gebruiken om richting de 1e man te rijden.

Aan het einde van de manche was het verschil met de nummer 1 0.5 seconde, en zaten de mannen achter mij (P3 tot en met 6 ) slecht 2/3 seconden achter mij.

Daguitslag :
1: Kevin van Tienen
2: Ed Luiten
3: Jeroen Wildeman

Kortom, de zelfbouw water is spannend ! Veel verschillende winnaars.. en een leuke sfeer

Greetz
Jeroen #21
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Re: verslag texel

Bericht door Twan »

rossi-nr.1 schreef:tevens wil ik gelijk vragen hoe het met de persoon is die afgevoerd werd in de ambulance??
Die is gisteren overgebracht naar het ziekenhuis te Den Helder waarna men foto's en een scan hebben gemaakt omdat men het vermoeden had dat haar milt gescheurd zou kunnen zijn.
men heeft gelukkig niets kunnen vinden maar ze is toch voor de zekerheid een nacht ter opservatie daar moeten blijven. Als alles goed is mag ze vandaag weer naar huis. Dus al met al toch een redelijke uitslag en zeker beter als de eerst diagnose was.
"EDIT" Zojuist met haar en haar ouders gesproken ze is ontslagen uit het ziekenhuis en is nu op weg naar huis. Zware (inwendige) kneuzingen is het geworden dus al met al wel pijn maar gelukkig geen ernstige dingen.

Maar ook een verslagje van mij dan maar.

Donderdag aangekomen op Texel en na het neer zetten van de caravan op de camping bij de baan maar eens eerst een paar pilskes gedronken van de zeer lange rit erna toe (ruim 4 uur).

Zaterdag heb ik zelf ook nog kunnen gassen. Maar doordat de eerste keer de sen A en de sen B en de Modified bij elkaar zatten en ik al meteen in de eerste bocht een knie van Benno aan het stuur had hangen heb ik maar gevraagd en besloten of ik met de zelfbouw mee mocht rijden.
Dat ging stukken beter. Super zelfs. Een keer onderuitgeschoven toen ik iets te dicht bij Hank in de buurt kwam en perongeluk met mijn voorwiel op hank zijn achterwiel reed en hopla daar ging ik. Maar gelukkig geen schade en Hank had niets eens in de gaten dat ik even gelanseerd werd.

later op de dag de 35+ race. Na een zeer leuke kleed partij (Sissi heeft de winnende foto er zeker tussen zitten) gingen we de baan op.
Ik had flippers aan met een zwemband om en Hawaislingers om en een duikbril op de helm met ook nog een snorkel. Mijn DM had even plaats moeten maken voor een chinees bikeje.
Zo waren er meer en zelfs Theo van Hemmen strak in het racepak op de scooterino reed zijn rondjes. De vader van benno ging in het pak van Benno op de Modified en wou dus eens kijken waar zijn zoon nu mee reed. Dat deed hij door meteen bij opkomst eens gas te geven en een spontane weehly was het gevolg. Mooi was het de "mummie" Pien die met haar zijwieltjes rustig haar rondjes reed en zelfs haast de snelste tijd neer te zetten door met het duw werk van Peter Mendal de baan wat af te korten. Ben Oldeklieverik was zelf helemaal omgetoverd tot Willy van de EHBO. Dus we hadden deze keer een rijdende EHBO post waar ik dan ook maar eens gebruik van heb gemaakt.
Maar gaaf was het zekerrrrrrr. Zeker voor herhaling vatbaar.

De wedstrijden waar erg gaaf om te zien. Hard en snel.
Ik wil nog 1 ding zeggen en dat is het compliment van Floris die het voor elkaar krijgt om met bike en al om de wal heen te vliegen om met pak en al een de sloot terecht te komen zodat letterlijke het water uit zijn schoenen heeft gereden. :lol: :lol: :lol:

Maar het was me het weekend wel en zeker op naar volgend jaar.

Gr Twan
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Sissi
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sissi »

Sja, ik heb alleen een verslag van langs de lijn...
Aangezien de heren van de zelfbouw water en de puch mijn mannetje hadden verboden om verder te bouwen aan mijn Puch :wink:
heb ik de camera's maar weer te handen genomen dit weekend.
Met het gevolg dat ik zo'n 300 plaatjes heb geschoten en een aantal leuke en spectaculaire crash filmpjes heb gemaakt
(ik zal ze vanavond proberen online te zetten)

Persoonlijk vond ik de zaterdag echt super gezellig, het was gaaf om alle zelfbouwers en Twan :D tegelijk op de baan te zien.
Boertje en Sleutel konden zo eindelijk eens tegelijk op de baan… en uitvechten wie er nu sneller was.
Na 10 minuten kwam ik tot de conclusie dat ik BOB de B wel had gezien maar niet had gehoord :?:
hij had zijn 4 takt verruild voor een puchje, waar hij trouwens lekker op rond reed =D>

Sja, en toen kwam de 35+ (of wel “oldtimer race” in de volksmond)
Daar zeg ik niets over :-# wacht die foto’s maar ff af, die spreken voor zich.

Voor de toeschouwer was de racedag koud en winderig, gelukkig zorgde een aantal spannende races voor de nodige opwarming.

Al met al was het een zeer geslaagd weekend..

Ps. hierbij wil ik Myrthe heel veel beterschap wensen.
rkpdude
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Afbeelding
Afbeelding
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
DiStefano
forum gebruiker

Bericht door DiStefano »

Zaterdag ochtend aangekomen op de baan, en al snel konden onze jongens de 1e meters maken. Zoals gewoonlijk reed Bo de 1e keer dramatisch en zat de vaart er niet echt in,maar in de loop vd dag ging het al weer stukken beter. De zondag waren we als 1e op de testbank want het geintje van zwolle dat wilde ik niet meer meemaken. Heb alle gaten en kieren moeten volproppen om maar het vermogen omlaag te halen, en dat bleek goed te zijn gelukt want van de 4,6 in zwolle hadden we nu 3,2pk en 3,5 is toegestaan voor Bo. uiteindelijk de motor nog naar 3,4 kunnen brengen en zo heeft Bo ook laten zien dat hij in zwolle niet alleen 1e is geworden door met teveel vermogen te rijden maar dat
het mannetje gewoon ook lekker kan sturen en mee kan komen met de snelle jongens ook met het juiste vermogen.

1e race was bijzonder spannend Bo had de 3e tijd gekwalificeerd maar had een mindere start en Michael was van 4 naar 3 geklommen. en de strijd van deze 2 jonge rijders was van een hoog niveau Bo probeerde op alle mogelijke manieren Michael in te halen, maar onze koele zuiderbuur liet geen gaatje vallen en was de strijd tot het eind spannend om de 3e plek die dus nu voor Michael was want leon en Jordi konden lekker uitlopen op de kemphanen.
1 Leon (D)
2Jordi (NL)
3 Michael(B)
4Bo (NL)

Race 2 inmiddels was het gaan regenen en toen weer niet en weer wel.
Bo op regenbandje s vertrokken van plek 4 maar had in de 1e bocht de 3e plek al te pakken en reed naar de koplopers toe, met z'n drieen streden ze om de 1e plek en zette ze het hele veld binnende kortste keren op een ronde. maar ondanks een snelle ronde tijd en vele aanvallen bleef Bo op de 3e plek en Jordi 2 en Leon 1.

Ook teamgenoot D'angelo reed de 2e manche een super race in de B junioren, van plek 12 naar de 2e plek gereden en liep zelfsin op Scott alhoewel Scott natuurlijk geen risico meer nam. Maar dat onze jongens het naar de zin hebben in de regen dat moge duidelijk zijn.

Team maatje Camilo reed ook super rond met zijn pasini, alleen na een aanvaring met een ander rijder werd het asfalthard opgezocht en op de testbank bleek ook nog een pk te weinig uit de motor te komen, maar dat werd ook weer opgelost en met de juiste pk ging ie weer de baan op. alleen de 2e race kon hij niet mee doen omdat de regen banden en velgen in bestelling zijn.

Afbeelding
Bo 3e Leon 1e Jordi 2e
Podium Texel 2007 junioren-A
Steven
Sissi
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sissi »

Hier alvast een paar... de rest komt eraan...!

Nu snap ik de term zelfbouw.. :wink:
Afbeelding

Sja en dat de heren en dagje ouder worden, is niet te zien :D
Afbeelding
Afbeelding

En EHBO langs de baan is ook wel handig
Afbeelding

Rararara... wat klopt hier niet :roll:
Afbeelding
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

Nou Sissi dat belooft wat. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
wevie666

Bericht door wevie666 »

Sissi schreef:
Afbeelding

Heeft maikel alweer zn vizier open?? :?
Jazz1970

Bericht door Jazz1970 »

Leuke verslagen en ongelovelijk lollige foto's. :lol:
Ik zit hier gewoon hardop te lachen om die foto's! :D
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

EN .. er ligt alweer een plastic zakje langs de baan..

Dat klopt niet..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Boertje
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Boertje »

wevie666 schreef:
Sissi schreef:
Afbeelding

En er was nog zo gezegd 's morgens dat je je eigen rommel op moest ruimen. En wat zie ik...........een plastic zakje :roll: :roll:
[b][color=red]klik hier voor onze site[/color][/b] [size=200][b][url=http://www.ssb-racing.nl]SSB-racing[/url][/b][/size]
Sissi
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sissi »

Voor de liefhebbers de foto's staan erop!!!!
(netjes onder het kopje foto's)

Ik heb trouwens ook nog een paar filmpjes gemaakt afgelopen weekend 8)

Mooi zooitje, vrije training zaterdag

Stukje 1ste manche Puch klasse Raymond VS Erik

Start 1ste manche Zelfbouw Water

2de Manche Puchklasse (Crash)

Herstart 2de Manche Puchklasse

Start 2de manche zelfbouw water
mark#41
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

wevie666 schreef:
Sissi schreef:
Afbeelding

Er mag alleen met 6.5 inch banden/wielen worden gereden!!!!
Pien

Bericht door Pien »

mark#41 schreef:
wevie666 schreef:
Sissi schreef:
Afbeelding

Er mag alleen met 6.5 inch banden/wielen worden gereden!!!!
Nummer 96 rijd achteruit, dit zie je aan de streep die het slippende voorwiel achterlaat.!!!!!!!!!!!!!!!
Knap staaltje stuurwerk.
Plaats reactie