koppeling verbrand ?!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
ducati advance full speed
koppeling verbrand ?!
hallo
mischien is de vraag al vaker gesteld maar ik kan het niet vinden. maar volgens mij brand mijn koppeling op. het koppelingshuis is helemaal zwart van binnen en de koppeling is in een week (iets van 1 a 2 uur rijden) al meer dan een milimeter ingesleten! dit kan ik zien doordat er aan het eind van de koppeling nog een klein randje blijft zitten. maar weet iemand hoe dit komt of hoe ik dit kan verhelpen?? ik heb trouwens een luchtgekoelde 49cc met race koppeling.
mischien is de vraag al vaker gesteld maar ik kan het niet vinden. maar volgens mij brand mijn koppeling op. het koppelingshuis is helemaal zwart van binnen en de koppeling is in een week (iets van 1 a 2 uur rijden) al meer dan een milimeter ingesleten! dit kan ik zien doordat er aan het eind van de koppeling nog een klein randje blijft zitten. maar weet iemand hoe dit komt of hoe ik dit kan verhelpen?? ik heb trouwens een luchtgekoelde 49cc met race koppeling.
- jeffrey-mijnheer
- forum gebruiker
-
- Dm-Ricardo
- forum gebruiker
- Contacteer:
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Je probleem is, dat je koppeling te hard moet werken om je motortje opgang te brengen.
Zet de koppeling niet te hoog in toeren.
Als de koppeling door slipt, moet je de schoenen verzwaren
lees anders het topic van hank ff door @ chinese gedeelte
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- jeffrey-mijnheer
- forum gebruiker
hij heeft een 47/49 cc vriend. Daar is dat topic, van Hank niet geschikt voor. Maar topicstarter, ik heb dit probleem zelf ook met mijn minibike, ik krijg de koppeling ook niet afgestelt. ik denk dat ik beter weer een orginele kan aanschaffen. Omdat de racekoppeling, bij mij niet valt af te stellen.Untiej Mini Racing schreef:Je probleem is, dat je koppeling te hard moet werken om je motortje opgang te brengen.
gr
14 mm race caburateur
race koppeling
velgen zwart gespoten
carbon membraam
NGK bougie
race koppeling
velgen zwart gespoten
carbon membraam
NGK bougie
in dat toptic word toch ook uitgelegd hoe je een kopeling afsteld? dat is voor de meeste minibikes hetzelfde (de hoe)
gr
gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
-
kleine_duivel
- spammer
- Subito
- Moderator

- Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer - Locatie: Almere
En met een standaard koppeling werkt het perfect
Dus @ topicstarter, wat je kan doen is een originele koppeling terugsteken, of even slappere veertjes kopen.
Volgens mij moet je dan de gele hebben.
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen 
-
jah ik denk idd ook dat als ze iets langere of slappere veren erop hadden gezet dat het geen probleem was. maar om hem nu goed af te stellen moet je de veren helemaal uitdraaien maar zo ver als ze eigenlijk moeten willen ze niet dus daardoor is hij haast onmogelijk goed af te stellen ben ik achter gekomen.dus tsjah andere oplossing zoeken dan maar.
- jeffrey-mijnheer
- forum gebruiker
-
speedyJ