Tandwiel koppelingshuis Puchblok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- fz-errie
- forum gebruiker
Tandwiel koppelingshuis Puchblok
Hallo zelfbouwers,
Ik heb een vraagje over het kleine tandwiel van het koppelingshuis van een Puchblok. Vogens mij moet dit tandwiel vast zitten aan het koppelingshuis, maar bij de bike van m'n zoon kan het tandwiel los ronddraaien t.o.v. het koppelingshuis. Dit kan volgens mij toch nooit de bedoeling zijn?
Als het tandwieltje, zoals ik denk, vast moet zitten aan het koppelingshuis, hoe is dan de bevestiging? Moet dit gebeuren d.m.v. de moer van de krukas?
Ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen, want ik heb via de zoekfunctie niets kunnen vinden.
Alvast bedankt,
Wouter
Ik heb een vraagje over het kleine tandwiel van het koppelingshuis van een Puchblok. Vogens mij moet dit tandwiel vast zitten aan het koppelingshuis, maar bij de bike van m'n zoon kan het tandwiel los ronddraaien t.o.v. het koppelingshuis. Dit kan volgens mij toch nooit de bedoeling zijn?
Als het tandwieltje, zoals ik denk, vast moet zitten aan het koppelingshuis, hoe is dan de bevestiging? Moet dit gebeuren d.m.v. de moer van de krukas?
Ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen, want ik heb via de zoekfunctie niets kunnen vinden.
Alvast bedankt,
Wouter
- Sleutel
- forum gebruiker
- Contacteer:
Die zal je ook niet vinden, want hij zit er normaal aan geklonken/puntlas.( dat zijn de inkepingen die je aan kom zijde ziet zitten)fz-errie schreef:
Het vreemde is echter dat ik geen los geraakte laspuntjes o.i.d. kan ontdekken.
Maar vaak door het opvoeren van het blokje, kan deze verbinding de krachten niet aan.
Even vakkundig laten lassen(liefst met tig), zoals op onderstaande foto,
en hij zal niet meer breken

Groet Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
- Raytje192
- forum gebruiker
- Contacteer:
Verzwak je met lassen het materiaal juist niet Sleutel of valt dat wel mee ? Heb er zelf nog geen last van gehad maar misschien komt dat nogSleutel schreef:Die zal je ook niet vinden, want hij zit er normaal aan geklonken/puntlas.( dat zijn de inkepingen die je aan kom zijde ziet zitten)fz-errie schreef:
Het vreemde is echter dat ik geen los geraakte laspuntjes o.i.d. kan ontdekken.
Maar vaak door het opvoeren van het blokje, kan deze verbinding de krachten niet aan.
Even vakkundig laten lassen(liefst met tig), zoals op onderstaande foto,
en hij zal niet meer breken![]()
Groet Cees
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
- Sleutel
- forum gebruiker
- Contacteer:
Raytje192 schreef: Verzwak je met lassen het materiaal juist niet Sleutel of valt dat wel mee ? Heb er zelf nog geen last van gehad maar misschien komt dat nog
Heb daar nog geen last van gehad Raymond.
Hij draaid nu toch zeker al een halfjaar probleemloos in de puchcup met 10 pk(3de in de tussenstand)
Dus ik denk dat het wel goed zit.
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
- Raytje192
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ok mooi resultaat CeesSleutel schreef:Raytje192 schreef: Verzwak je met lassen het materiaal juist niet Sleutel of valt dat wel mee ? Heb er zelf nog geen last van gehad maar misschien komt dat nog
Heb daar nog geen last van gehad Raymond.
Hij draaid nu toch zeker al een halfjaar probleemloos in de puchcup met 10 pk(3de in de tussenstand)
Dus ik denk dat het wel goed zit.
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Heey allenmaal,
Meningen zijn wel verdeeld over het volledig rondomlassen van het hard van de tandwielaansluiting. Maar zoals hank het heet gelast ( was hank zijn werk dacht ik ) is wel erg netjes.
Ik heb hem niet helemaal rondom gelast alleen delen vastgelast . .
Doe het wel met tig want gewoon Co2 Mig lassen wil nog wel is loslaten ! dat heb ik al vaker gezien . . En even de binnenzijde ( lagerzitting ) weer even met de draaibank nalopen na het lassen maar dat weet Antonie wel.
Groeten uit Zeeland
Lars
Meningen zijn wel verdeeld over het volledig rondomlassen van het hard van de tandwielaansluiting. Maar zoals hank het heet gelast ( was hank zijn werk dacht ik ) is wel erg netjes.
Ik heb hem niet helemaal rondom gelast alleen delen vastgelast . .
Doe het wel met tig want gewoon Co2 Mig lassen wil nog wel is loslaten ! dat heb ik al vaker gezien . . En even de binnenzijde ( lagerzitting ) weer even met de draaibank nalopen na het lassen maar dat weet Antonie wel.
Groeten uit Zeeland
Lars
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]