SLOTJE

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

lorenzo#42
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door lorenzo#42 »

ik zou voor grc gaan 8) en ik op een blata nooit meer weet ik 100 % zeker :wink:

als ik een nieuwe bike zou moete kieze word het ieder geval geen blata :wink:
en italie is de land waar de minibike zijn onstaan 8)
ciao
Klik op afbeelding hier onder !
[url=http://www.lorenzo42.tk][img]http://img502.imageshack.us/img502/1796/kopie2vanvoorbeeldzc4.png[/img][/url]
taz22
forum gebruiker

Bericht door taz22 »

hagenees schreef:
taz22 schreef:
rkpdude schreef:China of tjechie, het zijn beide lage lonen landen. Waarvan je geen top kwaliteit van mag verwachten...
^^ klopt als een bus, maar iets meer mag tog wel?

ik heb ook een tijd gereden. en weet wat slechte lassen zijn (bestond mijn frame ook uit geef t toe). ben nu bezig met iets nieuws waar het meeste van dit forum verstelt van zal staan kwa frame! waar ik het nu niet verder over ga hebben.

ik zeg gewoon dat de lasjes niet mooi zijn als je het vergelijkt met een goed gelaste pijp. ik geloof gerust dat de frames sterker zijn want heb zelf ook een b1 rep frame onder handen gehad. maar dit komt ook voornamelijk omdat ze gewoon voor 100% het verkeerde materiaal gebruiken. die chinesen gebruiken staal wat aangevuld is met peperkoek ofzo. ik zeg gewoon dat ik het erg duur vind dat je voor een minibike van 800€+ een frame krijgt dat gelast is door iemand die niet kan lassen. en dat naar mijn mening ze daar bij blata wel verandering in moeten brengen. verder zijn het hele mooie machines hoor.

groeten
als je zo goed bent dan leg je er toch lekker zelf een las erover heen :roll:
je koopt een fabrieks bike, hier kan je vanuit gaan dat dat dus niet hoeft;) maar genoeg hierover.
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Gerrit46
forum gebruiker

Bericht door Gerrit46 »

Ik wil niet veel zeggen maar er zijn togh ook fabriek minibikes die uit china komen!

Ik was laatst in minibike shop en daar zei ik iets van heb liever fabrieks spul vrouw van *geen sponsor* zei: Dat die fabrieks motoren ook allemaal gemaakt worden uit chinees spul :O

Weet niet of dit waar is maar anders rijd je als nog op chinees materiaal :lol:
Sendai Tai Chi
DMZohrab
Moderator
Moderator

Bericht door DMZohrab »

Gerrit46 schreef:Ik wil niet veel zeggen maar er zijn togh ook fabriek minibikes die uit china komen!

Ik was laatst in minibike shop en daar zei ik iets van heb liever fabrieks spul vrouw van *geen sponsor* zei: Dat die fabrieks motoren ook allemaal gemaakt worden uit chinees spul :O

Weet niet of dit waar is maar anders rijd je als nog op chinees materiaal :lol:

zo iets heb ik no nooit gehoord :P lachwekkend, FABRIEK word toch gemaakt uit gabriek onderdelen er staat niks voor niks een emblleem van het merk :roll:

volgenmij weet zij niet eens wat ze zegt :lol:
(ik probeer niet stom over te komen hoor :P )
lorenzo#42
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door lorenzo#42 »

die vrouw zegt dat omdat jij dan een chinees koopt en dat je om de halve klap trug kan gaan voor te late maken en dan kan ze geld verdienen :wink:
Klik op afbeelding hier onder !
[url=http://www.lorenzo42.tk][img]http://img502.imageshack.us/img502/1796/kopie2vanvoorbeeldzc4.png[/img][/url]
wes_blata
forum gebruiker

Bericht door wes_blata »

Je hebt een heleboel fabrieks merken zoals.blata.grc.dsf.zpf,polini
iedere fabrieks heeft zijn voordelen en nadelen de 1e fabrieks is heel duur in onderhoud en de andere juist niet.
en de andere is heel duur om aan te schaffen maar sommigen zijn ook wat minder duur..
je hebt fabrieks van 5 tot weet ik veel hoeveel pk..
maar ieder heeft zijn eigen voorkeur kwa,merk en kwa,prijs.
maar het voordeel van een fabrieks is dat hij niet om de haveklap kapot gaan en ze het ook ''meestal'' gewoon doen als je wil rijden.
maar je hebt dan ook altijd prijs kwaliteit vergelijking.
je hebt ook mensen die zeggen : jah maar een chinees is veel goedkoper en een fabrieks is ombetaalbaar maar het verschil is wel dat je eerst 250 euro uit moet geven wil je hem een beetje normaal laten rijden :wink:
in iedergeval veel succes :D

gr.wesley#4
http://www.freewebs.com/wes4/index.htm
Gerrit46
forum gebruiker

Bericht door Gerrit46 »

Ze hadden daar geen fabrieks materiaal dus veel keuze had je niet :lol:

Maar de onderdelen worden in de fabriek gemaakt wie zegt dat die fabrieken niet in China staan? Of waar anders??

Hoe worden chinezen in elkaar gezet en hoe fabrieks materiaal? gebeurt dat hetzelfde ?

(komt misschien wat dom over.. maar ben daar wel benieuwd naar ;) )
Sendai Tai Chi
mardevi

Bericht door mardevi »

rkpdude schreef:China of tjechie, het zijn beide lage lonen landen. Waarvan je geen top kwaliteit van mag verwachten...
Dat is niet helemaal waar.
Er zijn tegenwoordig een hoop producten uit China die kwalitatief zeker niet onder doen voor de westerse.
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Wat een zinlose discussie's.

Voor kwaliteit moet je betalen. Blata is niet het beste maar de prijs is er ook wel na. En toch vind ik het er wel leuk uitzien. B1 is gewoon goed spul Joey rijd ermee voorin :roll: wrsjes enzo zijn gewoon minder kwa afwerking.

Bike's uit Italie hebben een betere afwerking! onderdelen worden daar ontwikkeld en ondergaan strenge nacontroles iets waar ze in bijv china nog nooit van gehoord hebben.

Iets mag best massa geproduceerd worden zolang de juiste grondstoffen maar gebruikt worden, en een onderdeel ook ontwikkeld is door de professionals. Ik heb hier een polini 40cc liggen en een rep 40cc. De rep cilinder heeft zelfs gaten in de wand / nicasiel.

Over de kwaliteit van chinese bikes hoef je niks te zeggen dit is gewoon gaar maar daar betaal je ook voor. Dat is ook de keus aan de koper, wil je kwaliteit en garantie ga dan naar de dealer.

En chinese bikes zijn niet te vergelijken met fabrieks bikes dat komt van mensen die het verkopen en hierbij alles doen/zeggen om je het product te verkopen.
Een honda,volkswagen,audi enz word ook in een fabriek gemaakt om even een voorbeeld te geven :roll: Nu koop je tegenwoordig geen slechte auto maar kwalitatief zit er wel verschil in!

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
killer
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door killer »

Geef gewoon je mening die op eigen ervaring is gebaseerd ga niet zeggen ik vind GRC beter als je nog nooit op een Blata hebt gereden.

Mijn mening;

Blata is gewoon van mindere kwaliteit dan GRC,DM,ZPF maar altijd nog vele malen beter dan die chinese meuk.
De afwerking, pasvorm, en stuureigenschappen zijn gewoon minder dan van een GRC, enz.

Daarnaast valt het mij op dat het altijd de Blata rijders zijn die het nodig vinden om hun merk te verdedigen.

Gr,
Pascal Kampioen
Senior open 50cc NL 2008
Senior open 50cc NL 2009
Senior open 50cc BK 2009
GTA Racing team
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

killer schreef:Geef gewoon je mening die op eigen ervaring is gebaseerd ga niet zeggen ik vind GRC beter als je nog nooit op een Blata hebt gereden.

Mijn mening;

Blata is gewoon van mindere kwaliteit dan GRC,DM,ZPF maar altijd nog vele malen beter dan die chinese meuk.
De afwerking, pasvorm, en stuureigenschappen zijn gewoon minder dan van een GRC, enz.

Daarnaast valt het mij op dat het altijd de Blata rijders zijn die het nodig vinden om hun merk te verdedigen.

Gr,
En het valt mij op dat er een hoop mensen zijn die bv GRC rijden en bijvoorbaat blata afkraken zonder er zelf ooit op gereden te hebben. Vervolgens vraag je aan zulke mensen wat is er zoveel slechter dan en weten ze niks....

Een hoop mensen oordelen over blata zonder ervaring er mee te hebben, rijzelf al meer dan een jaar met een blata en het is gewoon goed spul heb op me zuiger en lagertje na nog nooit wat hoeven vervangen ofzo :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
gijs
forum gebruiker

hi

Bericht door gijs »

na na nananaaaaaa, wat een !CENCUUR! zeg, grc beter, blata beter!!!!! :?
bel gewoon bert deroue op en hij kan je het allemaal vertellen!
zelf vind k: beginnend rijder: polini 911 rep
ervare rijder: grc,dm,stamas,pasini,blata

en ja, iedereen heeft zo zijn voorkeur en dat laten we ook lekker zo!
groet gijs
hou niet van mensen die niet omkijken!
NK 2009 1e geworden..... grc-mix
BK 2008 2e geworden..... polini rep 911
gijs
forum gebruiker

Bericht door gijs »

Dit ben ik 100% met je eens. Sommige rijden op 1 merk en hebben nooit wat anders gereden. Dat zijn vaak de figuren die hun merk verdedigen.

Zelf heb ik nu van 3 fabrieksmerken een bike gehad (2X een blata 1X een GRC en 1X een pasini) maar toch vind ik de Blata het beste rijden en heb er nog nooit problemen mee gehad.

hi jij hebt toch zinds dit jaar een blata!!!!!!!???
gijs
gijs
forum gebruiker

Bericht door gijs »

k heb jou nooit op een grc/pasini zien rijden!???
hi en wanneer ga je weer naar grotebroek???
fryslan boppe
forum gebruiker

Bericht door fryslan boppe »

En thomas
WAT voor pasini grc had je 10 jaar oud helemaal afgeracht.
Moet je niet oordelen over het merk die dingen waren gewoon af.

Nieuwe pasini/grc is gewoon net weer wat beter als blata.(Niet dat blata niet goed is blata zijn goede maschine sturen goed en remmen goed)
Je ziet dat de meesten met blata beginnen.
en daarna naar dsf/grc/pasini gaan
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img33/1197198994-40.jpg[/img]
Gesloten