als ik een nieuwe bike zou moete kieze word het ieder geval geen blata
en italie is de land waar de minibike zijn onstaan
ciao
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
je koopt een fabrieks bike, hier kan je vanuit gaan dat dat dus niet hoeft;) maar genoeg hierover.hagenees schreef:als je zo goed bent dan leg je er toch lekker zelf een las erover heentaz22 schreef:^^ klopt als een bus, maar iets meer mag tog wel?rkpdude schreef:China of tjechie, het zijn beide lage lonen landen. Waarvan je geen top kwaliteit van mag verwachten...
ik heb ook een tijd gereden. en weet wat slechte lassen zijn (bestond mijn frame ook uit geef t toe). ben nu bezig met iets nieuws waar het meeste van dit forum verstelt van zal staan kwa frame! waar ik het nu niet verder over ga hebben.
ik zeg gewoon dat de lasjes niet mooi zijn als je het vergelijkt met een goed gelaste pijp. ik geloof gerust dat de frames sterker zijn want heb zelf ook een b1 rep frame onder handen gehad. maar dit komt ook voornamelijk omdat ze gewoon voor 100% het verkeerde materiaal gebruiken. die chinesen gebruiken staal wat aangevuld is met peperkoek ofzo. ik zeg gewoon dat ik het erg duur vind dat je voor een minibike van 800€+ een frame krijgt dat gelast is door iemand die niet kan lassen. en dat naar mijn mening ze daar bij blata wel verandering in moeten brengen. verder zijn het hele mooie machines hoor.
groeten
Gerrit46 schreef:Ik wil niet veel zeggen maar er zijn togh ook fabriek minibikes die uit china komen!
Ik was laatst in minibike shop en daar zei ik iets van heb liever fabrieks spul vrouw van *geen sponsor* zei: Dat die fabrieks motoren ook allemaal gemaakt worden uit chinees spul :O
Weet niet of dit waar is maar anders rijd je als nog op chinees materiaal

En het valt mij op dat er een hoop mensen zijn die bv GRC rijden en bijvoorbaat blata afkraken zonder er zelf ooit op gereden te hebben. Vervolgens vraag je aan zulke mensen wat is er zoveel slechter dan en weten ze niks....killer schreef:Geef gewoon je mening die op eigen ervaring is gebaseerd ga niet zeggen ik vind GRC beter als je nog nooit op een Blata hebt gereden.
Mijn mening;
Blata is gewoon van mindere kwaliteit dan GRC,DM,ZPF maar altijd nog vele malen beter dan die chinese meuk.
De afwerking, pasvorm, en stuureigenschappen zijn gewoon minder dan van een GRC, enz.
Daarnaast valt het mij op dat het altijd de Blata rijders zijn die het nodig vinden om hun merk te verdedigen.
Gr,