mini scooter wil niet starten

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

maxplus

mini scooter wil niet starten

Bericht door maxplus »

Beste mensen,

Ik heb een mini scooter (chinees) en dat ding krijg ik niet aan de gang.
Voordat ik deze post op het forum heb gezet, heb ik jullie forum al helemaal afgespeurd op een mogelijke oorzaak. Ik heb alles geprobeerd wat ik hier gelezen heb, maar zonder resultaat.

Nieuwe bobine, nieuwe bougie, bobine afgesteld op 0,35 mm, vonkt goed, carb krijgt genoeg benzine, carb is goed schoongemaakt (meerdere keren), stel schroef op 2,5 slag uitgedraaid.

Kortom alles gedaan wat mogelijk is. Ik heb zelf het gevoel dat hij niet op het juiste moment vonkt. Maar dit is niet anders af te stellen. Wie heeft voor mij de gouden tip om mijn scootertje aan de gang te krijgen.

Groet Hans :( :( :( :( :( :(
*minibiker*
forum gebruiker

Bericht door *minibiker* »

gaat je membraam goed open en dicht ?

zitten alle 2 de zuigerveertjes erop ?

MVG Dennis
taz22
forum gebruiker

Bericht door taz22 »

bougy nieuwe gekocht? als hij vonkt hoeft hij niet gelijk goed te zijn.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
maxplus

Bericht door maxplus »

Mijn mini scooter heeft geen membraam en uiteraard zitten de zuigerveertjes op de zuiger. Een bougie is een bougie en als deze goed vonkt zal een ander volgens mij niet beter zijn.

Groet Hans
taz22
forum gebruiker

Bericht door taz22 »

jawel(eigewijs?) een goed vonkende bougy kan als probleem geven dat hij een telate vonk geeft of geen goede om het goed te verbranden.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
maxplus

Bericht door maxplus »

Nee niet eigenwijs. Maar nu je dit zo zegt weet ik wat je bedoelt. bedankt voor je info dus een slechte NGK kopen die goed vonkt.

Bedankt Tazz
maxplus

links om loopt hij wel met een verbranding en rechtsom niet

Bericht door maxplus »

Als ik de trekstarter bekijk moet de motor rechtsom starten maar geen teken van leven. Probeer ik de motor linksom te starten met de boormachine dan wil hij zowat aanspringen, en aan de rook te zien is er wel een verbranding in de cylinder aanwezig.

Wie weet of dit normaal is. En ik heb er inmiddels een NGK bougie in gedaan maar zonder resultaat.

Groet Hans
robin_blata_b1_racer
forum gebruiker

Bericht door robin_blata_b1_racer »

indrd,
is je bougie wel nat krijgt de bike voldoende benzine,
is het de goede type ngk bougie?
[img]http://img396.imageshack.us/img396/4803/robinblatab1onderschriflv1.jpg[/img]
me blata! staat nu ook tekoop! http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=22332&postdays=0&postorder=asc&start=0

poeldijk: 1.10.024
Navy Green
forum gebruiker

Bericht door Navy Green »

Heb het topic opgeschoont.

Hou het een beetje op niveau, en heb eens wat respect voor elkaar. Zorg ook dat jullie leestekens gebruiken. Dit is wel zo makkelijk.
Post ook niks als je niks toe te voegen hebt.

Zo niet dan sluit ik dit topic weer snel!
maxplus

Bericht door maxplus »

Navy green,

Bedankt voor het schonen van deze topic. Mijn excuses voor de reactie op een topic. Dit ben ik namelijk niet gewend op andere forums, vandaar.

Bougie is nat, bij het starten ruikt het naar benzine uit de uitlaat. Dus ik neem aan dat er voldoende benzine in de cylinder komt. Is het tijdstip van de vonk met een vaste bobine niet te veranderen? Help ik weet het echt niet.

Groet Hans
maartteman
nieuwe gebruiker

Bericht door maartteman »

als je bougie nat is werkt hij zowiezo niet.
waarscheinlijk krijgt hij dan te veel benzine en verzuip je hem dus.
robin_blata_b1_racer
forum gebruiker

Bericht door robin_blata_b1_racer »

naja,
zolang de bougie niet helemaal drijves nat is en vetgeslagen zal de bougie echt nog wel vonken....
[img]http://img396.imageshack.us/img396/4803/robinblatab1onderschriflv1.jpg[/img]
me blata! staat nu ook tekoop! http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=22332&postdays=0&postorder=asc&start=0

poeldijk: 1.10.024
Timmie

Bericht door Timmie »

Ik denk dat de ontsteking compleet verkeerd staat.
Dan krijg je een vonk als je zuiger alweer gedaalt is.

Met een micrometer is het makkelijk te controleren.
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Timmie schreef:Ik denk dat de ontsteking compleet verkeerd staat.
Dan krijg je een vonk als je zuiger alweer gedaalt is.

Met een micrometer is het makkelijk te controleren.
Nogmaals niet reageren als je het niet weet !

Ontsteking kan maar op 1 manier.

En heb je er geen NGK bougie in dan kan je het zelf uitzoeken. Klinkt heel oneerbiedig maar wij hebben de ervaring en we zeggen het niet voor niks. We hebben al honderden chineesjes aan de praat weten te krijgen via het forum en bij mij in de werkplaats ook zat, en altijd is de bougie een boosdoener. Het is chinees spul. En een vonk is niet een vonk, er komt wel meer bij kijken.

Probeer ook de zoekfunctie daarin kan je meer vinden. elke week hebben we 30 van zulke topic's. Daarin kan je ook vinden dat een chinese carburateur niet eens een luchtschroef heeft.

Succes,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
pascal7878
nieuwe gebruiker

Bericht door pascal7878 »

ik heb ook een miniscooter je moet de dop eens van de tank afhalen en dan nog eens broberen het klinkt raar maar dit was dus bij mij het geval
Plaats reactie