Ik heb zonet een me bougie eruit gedraait en toen trok de trekstart heel soepel. Dus het was de squish. Cilinder eraf gehaald, en ja me voetpakking was gescheurd. Dus ik een andere voetpakking erop zetten. Ik denk het probleem is er dan mee verholpen maar nee...
Ik bestel dus maar ff 2 extra voetpakkingen, en dan moet die t wel weer doen toch?
Gr.
of koop een fabriek bike. of laat je standaart cilinder zitten, koop geen bigbore kit omdat het harder zou gaan want als je het maar goed doet kun je met een standaart net zo hard.. aleen moet je dan kennis en een dremel (e.d.) hebben.
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Fabrieks bike ga ik geen geld aan uitgeven.
Want ik rijd toch niet zo vaak, ik bestel nog wel 2 extra pakkingen en zet er dan 2 op. Als het dan niet verholpen is, dan zet ik mijn oude cilinder er weer op.
En dan moet hij het wel doen toch?
Ja dat klopt... Maar of hij het goed doet valt nog aan te twijfelen.
Je gaat nu dus gewoon de squish veranderen, en zal power verliezen.
Std chinees blok loopt al niet hard, laat staan als je het slechter maakt.
Een extra grote squish is totaal niet schadelijk, en als je echt gebrek aan power hebt maak je hem gewoon kleiner. Is een kwestie van afstelling.
Beter een iets te grote squish dan een te kleine want dit is schadelijk..
Je had eigenlijk nu je squish op moeten meten en wist je ook precies wat het was. Want nu ga je weer gokken. En een TE GROTE squish is ook niet echt positief.
Thomas, hij kan die squish niet kleiner maken, want dan heeft ie weer teveel compressie.
Gebruik die extra pakking gewoon voor tijdelijk of wat dan ook.
Blijf niet zo rijden.
Is niet schadelijk, maar wel zonde van je power.
Ik kreeg een tip van cracy frog, ik ga zelf een pakking maken van een melkpak, die is gelijk iets dikker. Dan probeer ik eerst alleen die, lukt t dan nog niet. Zet ik me andere voetpakking er bij.
En melkpak houd het erg lang vol idd...
Maar wat wil je nou met je ding?
Als je gaat crossen, heb je wel power nodig.
Dan heb je een 50CC... En maak je die ook nog eens minder powervol.
Dus wat zijn je plannen in hemelsnaam?
Nou als ik ga rijden, rijd ik op een weiland.
Toen die helemaal standaard was, redde ik de 40 op een vrij hobbelig weiland. Ik moest er wel helemaal plat voor gaan zitten maar goed.
Nu heb ik een dellortho 14 imi carb, bigbore, racekoppeling, fiberglassmembramen en proma circuit. Dus hij heeft wel genoeg power, denk ik zo.
Dan nog.
Ga niet zo denken.
Het is toch verrekt zonde om op te voeren, en vervolgens weer een probleem op de onjuiste manier oplossen zodat je weer een gedeelte verliest?
Of heb je geld teveel?
Ik probeer gewoon die melkpak pakking, desnoods 2.
Als die dan gewoon loopt, kijk ik ff hoe die loopt met de setup enz.
Als die slecht loopt, zet ik de oude cilinder er weer op.
Als hij dus power verliest zet je de std cilinder erweer op i.p.v bigbore kit?
Hoppa, daar gaat weer 25 euro... (Nemeco toch...?)
Maar je moet het zelf weten hoor wat je met je geld doet.
Ik zie de resultaten wel van je.
Ramon niet zo negatief, gewoon een melkpak eronder gooien en dan kijken wat hij doet. Heb je dan gebrek aan power dan gooi je er toch een ander voetpakking op?
Zo simpel is dat, het hoeft niet GELIJK perfect, gewoon geduld en verschillende dingen uitproberen...