Te veel compressie?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Jesse van Sprang
- forum gebruiker
- Ramon
- forum gebruiker
- Contacteer:
Dat gaat niet lukken, want dan heb je weer teveel compressie..Icelitz schreef:Ramon niet zo negatief, gewoon een melkpak eronder gooien en dan kijken wat hij doet. Heb je dan gebrek aan power dan gooi je er toch een ander voetpakking op?
Zo simpel is dat, het hoeft niet GELIJK perfect, gewoon geduld en verschillende dingen uitproberen...
-
Jesse van Sprang
- forum gebruiker
Een melkpak is wat dikker dan een voetpakking hoor...TheRamon schreef:Dat gaat niet lukken, want dan heb je weer teveel compressie..Icelitz schreef:Ramon niet zo negatief, gewoon een melkpak eronder gooien en dan kijken wat hij doet. Heb je dan gebrek aan power dan gooi je er toch een ander voetpakking op?
Zo simpel is dat, het hoeft niet GELIJK perfect, gewoon geduld en verschillende dingen uitproberen...
Ja ramon, jij weet geloof ik niet hellemaal waar je het over hebt.
Zijn squish is te klein. Dus teveel compressie. KLAAR!
Er is geen andere reden dat hij te veel compressie heeft met zo'n soort uitlaat en cilinder.
Zijn compressie is niet te groot voor het blok. Maar voor die trekstart.
Dus als je zoiets zou willen starten zonder je trekstart kapot te trekken, Heb je een boor nodig.
Aangezien dit een beetje overbodig word ivm. dat je gewoon op een weilandje wil crossen, maak je gewoon een iets dikkere squish.
Sowieso zal hij dan sneller gaan dan een standaard onbewerkt cilinder.
Het doel is nu om hem startend te krijgen.
Het fijn afstellen kan hij zelf mee verder.
Amen.
Zijn squish is te klein. Dus teveel compressie. KLAAR!
Er is geen andere reden dat hij te veel compressie heeft met zo'n soort uitlaat en cilinder.
Zijn compressie is niet te groot voor het blok. Maar voor die trekstart.
Dus als je zoiets zou willen starten zonder je trekstart kapot te trekken, Heb je een boor nodig.
Aangezien dit een beetje overbodig word ivm. dat je gewoon op een weilandje wil crossen, maak je gewoon een iets dikkere squish.
Sowieso zal hij dan sneller gaan dan een standaard onbewerkt cilinder.
Het doel is nu om hem startend te krijgen.
Het fijn afstellen kan hij zelf mee verder.
Amen.
Dellorto te koop!
PM bij interesse
PM bij interesse
- pasini-ernie
- forum gebruiker
- Contacteer:
dat je em met de bougie eruit wel gewoon normaal trekt heeft niks met de grote van de spuish te maken hoor.Boss schreef:Dat heeft hij toch gemerkt doordat bij de bougie eruit gedraaid hij wel gewoon draaide.
Dus teveel compressie
dus te kleine squash.
Gr,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.

Ducati Corse.

- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
-
Jesse van Sprang
- forum gebruiker
Ik heb een melkpak met een normale voetpakking geprobeerd, te weinig compressie. Maar een melkpak is wat dikker dus nu ga ik 2 normale voeptpakkingen proberen. En anders zou ik het verder niet weten.
Ik heb de bobine wel een paar keer eraf en erop gedaan, maar dat had ik al wel eens vaker. Hierdoor heb ik hem toch niet op iets anders getimed oid toch?
Ik heb ook contact met nemeco opgenomen en de monteur zal me even bellen. Dat word waarschijnlijk morgen mits ik dan niet op school zit, moet om half 6 namelijk naar de directeur.
En ik weet niet of de zuiger hetzelfde is van de bigborekit en de standaard cilinder. Want ik had mijn orginele cilinder over de bigbore zuiger gedaan, en ik had het zelfde probleem. Is het misschien een idee om mijn orginele zuiger erop te doen en dan die bigborecilinder of heeft die dan niet meer vermogen?
Gr
Ik heb de bobine wel een paar keer eraf en erop gedaan, maar dat had ik al wel eens vaker. Hierdoor heb ik hem toch niet op iets anders getimed oid toch?
Ik heb ook contact met nemeco opgenomen en de monteur zal me even bellen. Dat word waarschijnlijk morgen mits ik dan niet op school zit, moet om half 6 namelijk naar de directeur.
En ik weet niet of de zuiger hetzelfde is van de bigborekit en de standaard cilinder. Want ik had mijn orginele cilinder over de bigbore zuiger gedaan, en ik had het zelfde probleem. Is het misschien een idee om mijn orginele zuiger erop te doen en dan die bigborecilinder of heeft die dan niet meer vermogen?
Gr
//
gewoon a4tje dubbel vouwen
tussen bobine zetten vastdraaien papiertje deronderuittrekken dat wat het. of voelermaatje gebruiken als je het hebt.
tussen bobine zetten vastdraaien papiertje deronderuittrekken dat wat het. of voelermaatje gebruiken als je het hebt.
[url=http://img706.imageshack.us/i/blatalogo.jpg/][img]http://imageshack.us/thumbnmail.png[/img][/url]
- antonie
- forum gebruiker
- Minibike:: zelfbouw
- Contacteer:
3 pagina's op dit forum over het feit dat een trekstarter niet goed genoeg is om je fiets te starten.
je kunt nog zoveel met pakkingen spelen en met je ontsteking prutsen maar je vergeet alleen de hoofd probleem veroorzaker en dat is die trekstarter.
een te hoge compressie veroorzaak vooral detonatie,heb je die niet dan is er ook geen te hoge compressie.
waarom hebben de fabrieks bike's en zelfbouwers dit soort problemen niet terwijl dit toch vaak setupjes zijn die tot het maximale geprepareerd zijn.
meerdere voetpakkingen verlaagt je compressie maar is ook ten nadele van je squish en ook niet geheel onbelangrijk,het veranderd je cilindertiming.
1 voetpakking (0,5 mm dik)

2 voetpakkingen(0,5 mm + 1mm)

3 voetpakking (0,5 + 1mm + 1mm)

1 pakking ( 0,5 mm)

3 voetpakkingen ( 0,5 + 1 mm + 1 mm )

je kunt nog zoveel met pakkingen spelen en met je ontsteking prutsen maar je vergeet alleen de hoofd probleem veroorzaker en dat is die trekstarter.
een te hoge compressie veroorzaak vooral detonatie,heb je die niet dan is er ook geen te hoge compressie.
waarom hebben de fabrieks bike's en zelfbouwers dit soort problemen niet terwijl dit toch vaak setupjes zijn die tot het maximale geprepareerd zijn.
meerdere voetpakkingen verlaagt je compressie maar is ook ten nadele van je squish en ook niet geheel onbelangrijk,het veranderd je cilindertiming.
1 voetpakking (0,5 mm dik)

2 voetpakkingen(0,5 mm + 1mm)

3 voetpakking (0,5 + 1mm + 1mm)

1 pakking ( 0,5 mm)

3 voetpakkingen ( 0,5 + 1 mm + 1 mm )

[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]