kleine_duivel schreef:hitman schreef:ziet er allemaal heel mooi en goed uit pluimpje voor martin want hoevelen kunnen dit waarmaken
maar 1 punt moet je in gedachten houden het juist zetten van de ontsteking zal met het klokje moeten gebeuren want mits de ontsteking onderaan zit zal het vliegwiel op een andere positie moeten staan.
Spiebaan weg laten en zo gaan juist zetten is een mogelijkheid.
Correct me if I'm wrong
levert verder geen problemen op,
blok is eind 2009 al getest.
over !CENCUUR!:
carter is VRIJ in de 40cc en 50cc open. (je mag in deze klasse's namelijk afwijken van !CENCUUR! onderdelen)
neem aan dat het in ieder geval voor dsf ook !CENCUUR! zal zijn bij de junioren. ben verder niet op de hoogte van het 2010 reglement dus hoe het precies bij de junioren is , is voor mij gissen.
1 ding is een feit : dit carter laat niets heel van BZM carters,hij lust ze rauw
(blijkt uit vermogenstests die op 1 testbank zijn uitgevoerd met de verschillende carters)
edit : bronvermelding :
www.rap-holland.nl
40cc open:
5.5 Senior Open 40
5.5.1 In deze klasse is afwijken van de !CENCUUR! onderdelen vrij mits, maximaal 40 cc voor de 2-takt.
50cc open :
5.6 Senior Open 50 en Senior Plus
5.6.1 In deze klasse is afwijken van de !CENCUUR! onderdelen vrij mits, maximaal 50 cc voor de 2-takt.
maar ik denk dat er niet zo heel veel mensen nog met standaard bzm carters rond rijden.
en er leiden meer wegen naar rome

en wat vaak vergeten word is hoe het vermogen eruit komt en niet hoeveel.
ik bedoel alleen piekvermogen heb je niet zoveel aan.
en dit haal ik dus uit het zelfde rap regelement
Er worden 1 cilinder motoren gebruikt met natuurlijke aanzuiging.
Drukvulling dmv turbo, roots blowers, oid is dus niet toegestaan.
De maximale cilinderinhoud is klasse afhankelijk.
De cilinderinhoud wordt berekend met Pi als 3.14
Boring en slag moeten in tiende millimeters worden ingevuld.
Motorisch zijn alleen !CENCUUR! onderdelen toegestaan, dit geld voor de volgende onderdelen: carter krukas drijfstang zuiger cilinder
hieruit begrijp ik dat ze wel gehomlogeerd moeten zijn.
ik heb de regel waar je op wijst ook gelezen ik denk dat ze daar mee bedoelen dat je ze mag bewerken omdat er staat afwijken maar moet zeggen dat ik niet zo bekent ben met wat wel en niet mag bij de rap.