dsf carter

Hier kan je praten over minibike gerelateerde zaken
English: Talk about minibike related stuff

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Danny
forum gebruiker

Bericht door Danny »

killer schreef:
mille schreef:
hitman schreef:ziet er allemaal heel mooi en goed uit pluimpje voor martin want hoevelen kunnen dit waarmaken

maar 1 punt moet je in gedachten houden het juist zetten van de ontsteking zal met het klokje moeten gebeuren want mits de ontsteking onderaan zit zal het vliegwiel op een andere positie moeten staan.
Spiebaan weg laten en zo gaan juist zetten is een mogelijkheid.

Correct me if I'm wrong

dat denk ik ook jan en mag er ook wedstrijden mee gereden worden?
is hij geholongeerd.
Afgelopen jaar nog niet!!
Dit jaar geen idee zou het toch ff navragen bij de RAP.
Voor de rest ziet er goed uit.
nou volgens mij heb ivo er al een wedstrijd mee gereden hoor. en roy ook.
gr :wink:
killer
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door killer »

:D
Pascal Kampioen
Senior open 50cc NL 2008
Senior open 50cc NL 2009
Senior open 50cc BK 2009
GTA Racing team
hitman
forum gebruiker

Bericht door hitman »

prijs ligt rond de 330 euro heb ik vernomen deze ochtend van dsf piloot in belgie
poeria
forum gebruiker

Bericht door poeria »

hitman schreef:prijs ligt rond de 330 euro heb ik vernomen deze ochtend van dsf piloot in belgie
330 dat valt toch best mee ofniet? :?:
[url=http://img706.imageshack.us/i/blatalogo.jpg/][img]http://imageshack.us/thumbnmail.png[/img][/url]
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

hitman schreef:ziet er allemaal heel mooi en goed uit pluimpje voor martin want hoevelen kunnen dit waarmaken

maar 1 punt moet je in gedachten houden het juist zetten van de ontsteking zal met het klokje moeten gebeuren want mits de ontsteking onderaan zit zal het vliegwiel op een andere positie moeten staan.

Correct me if I'm wrong
levert verder geen problemen op, :wink:
blok is eind 2009 al getest. :wink:

over !CENCUUR!:

carter is VRIJ in de 40cc en 50cc open. (je mag in deze klasse's namelijk afwijken van !CENCUUR! onderdelen)

neem aan dat het in ieder geval voor dsf ook !CENCUUR! zal zijn bij de junioren. ben verder niet op de hoogte van het 2010 reglement dus hoe het precies bij de junioren is , is voor mij gissen.

1 ding is een feit : dit carter laat niets heel van BZM carters,hij lust ze rauw :lol:
(blijkt uit vermogenstests die op 1 testbank zijn uitgevoerd met de verschillende carters)

edit : bronvermelding : www.rap-holland.nl

40cc open:
5.5 Senior Open 40
5.5.1 In deze klasse is afwijken van de !CENCUUR! onderdelen vrij mits, maximaal 40 cc voor de 2-takt.
50cc open :
5.6 Senior Open 50 en Senior Plus
5.6.1 In deze klasse is afwijken van de !CENCUUR! onderdelen vrij mits, maximaal 50 cc voor de 2-takt.
mille
forum gebruiker

Bericht door mille »

kleine_duivel schreef:

Correct me if I'm wrong
levert verder geen problemen op, :wink:
blok is eind 2009 al getest. :wink:

over !CENCUUR!:

carter is VRIJ in de 40cc en 50cc open. (je mag in deze klasse's namelijk afwijken van !CENCUUR! onderdelen)

neem aan dat het in ieder geval voor dsf ook !CENCUUR! zal zijn bij de junioren. ben verder niet op de hoogte van het 2010 reglement dus hoe het precies bij de junioren is , is voor mij gissen.

1 ding is een feit : dit carter laat niets heel van BZM carters,hij lust ze rauw :lol:
(blijkt uit vermogenstests die op 1 testbank zijn uitgevoerd met de verschillende carters)

edit : bronvermelding : www.rap-holland.nl

40cc open:
5.5 Senior Open 40
5.5.1 In deze klasse is afwijken van de !CENCUUR! onderdelen vrij mits, maximaal 40 cc voor de 2-takt.
50cc open :
5.6 Senior Open 50 en Senior Plus
5.6.1 In deze klasse is afwijken van de !CENCUUR! onderdelen vrij mits, maximaal 50 cc voor de 2-takt.
maar ik denk dat er niet zo heel veel mensen nog met standaard bzm carters rond rijden.
en er leiden meer wegen naar rome :wink:
en wat vaak vergeten word is hoe het vermogen eruit komt en niet hoeveel.
ik bedoel alleen piekvermogen heb je niet zoveel aan.

en dit haal ik dus uit het zelfde rap regelement

Er worden 1 cilinder motoren gebruikt met natuurlijke aanzuiging.
Drukvulling dmv turbo, roots blowers, oid is dus niet toegestaan.
De maximale cilinderinhoud is klasse afhankelijk.
De cilinderinhoud wordt berekend met Pi als 3.14
Boring en slag moeten in tiende millimeters worden ingevuld.
Motorisch zijn alleen !CENCUUR! onderdelen toegestaan, dit geld voor de volgende onderdelen: carter krukas drijfstang zuiger cilinder

hieruit begrijp ik dat ze wel gehomlogeerd moeten zijn.
ik heb de regel waar je op wijst ook gelezen ik denk dat ze daar mee bedoelen dat je ze mag bewerken omdat er staat afwijken maar moet zeggen dat ik niet zo bekent ben met wat wel en niet mag bij de rap.
grc rrz *37*

jan poppe minibiketeam
kleine_duivel
spammer

mille schreef: maar ik denk dat er niet zo heel veel mensen nog met standaard bzm carters rond rijden.
ik heb de regel waar je op wijst ook gelezen ik denk dat ze daar mee bedoelen dat je ze mag bewerken omdat er staat afwijken maar moet zeggen dat ik niet zo bekent ben met wat wel en niet mag bij de rap.

nee, het mag afwijken van !CENCUUR! in deze klassen. oftewel !CENCUUR! is voor de juniorklassen en de senioren STANDAARD.
heb overigens zelf 2 seizoenen @ rap gedraaid. (en reglementair 3 meegemaakt)
verder snappen wij al heel lang dat er meer wegen naar rome zijn, toch hadden getunede carters 1.5 pk minder dan de nieuwe carters van dsf.

dit was mijn weg naar rome: 2:22 http://www.youtube.com/watch?v=mmFolbn7zPo

blok op de video is theoretisch gelijk aan de testblokken kwa cilinder,carter,etc

genoemde vermogensverbetering is NIET piekvermogen, maar verhoging van de VOLLEDIGE powerband.

m.v.g.
killer
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door killer »

Blok op video bij start is een BZM blok getuned door mij in een klein schuurtje met gezond verstand en rekenmachine.

Van welke getunede carters gaan jullie uit dan.
Die door Martin getuned zijn??? Of door mij!!!
Carters lopen goed hoor Tim maar zo bijzonder dat ze 330 euro moeten kosten zijn ze ook niet( of zit de aangepaste krukas erbij).
Of je moet geen zin hebben om zelf te prutsen(kan trouwens nog veel duurder uitvallen).

:D :)
Laatst gewijzigd door killer op zo 31 jan 2010, 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Pascal Kampioen
Senior open 50cc NL 2008
Senior open 50cc NL 2009
Senior open 50cc BK 2009
GTA Racing team
mille
forum gebruiker

Bericht door mille »

kleine_duivel schreef:
mille schreef: maar ik denk dat er niet zo heel veel mensen nog met standaard bzm carters rond rijden.

nee, het mag afwijken van !CENCUUR! in deze klassen. oftewel !CENCUUR! is voor de juniorklassen en de senioren STANDAARD.
heb overigens zelf 2 seizoenen @ rap gedraaid. (en reglementair 3 meegemaakt)
verder snappen wij al heel lang dat er meer wegen naar rome zijn, toch hadden getunede carters 1.5 pk minder dan de nieuwe carters van dsf.

dit was mijn weg naar rome: 2:22 http://www.youtube.com/watch?v=mmFolbn7zPo

blok op de video is theoretisch gelijk aan de testblokken kwa cilinder,carter,etc

genoemde vermogensverbetering is NIET piekvermogen, maar verhoging van de VOLLEDIGE powerband.

m.v.g.
ik weet wel wie je bent hoor tim rij zelf ook in belgie maak maikel van mijzelf en nog een paar blokken klaar rij op de blauwe mini.

en als het inderdaad zo is 1,5pk over het hele gebied dan zijn het zeker mooie karters en zeker hun geld waard.
heb je er een uitdraai van ben er wel benieuwd naar.
maar de dichtgemaakte karters van martin had niet mijn voorkeur en volgens mij reed roy daar op het laast ook niet meer mee
grc rrz *37*

jan poppe minibiketeam
kleine_duivel
spammer

roy's blok deed niet wat hij hoorde te doen waardoor hij teruggreep naar een blok dat zoiezo betrouwbaar was. :wink:

en bas....ik geloof dat je mijn berichten niet helemaal goed hebt gelezen.

vergeet niet, dat er mensen zijn die NIET weten hoe een 2takt blokje snel moet worden. vermogen is nu letterlijk te koop. :wink:
Subito
Moderator
Moderator
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer

Bericht door Subito »

Was dat het niet al ten tijde dat de goude carters van Bizeta uitkwamen?
En tegenwoordig de nieuwe 620 carters van BZM?

Denk niet dat je perse 330 euro uit moet geven aan die DSF carters om vermogen te hebben.
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
kleine_duivel
spammer

Subito schreef:Was dat het niet al ten tijde dat de goude carters van Bizeta uitkwamen?

Denk niet dat je perse 330 euro uit moet geven aan die DSF carters om vermogen te hebben.
sven een standaard bzm blok kun je totaal niet met zo'n blok vergelijken. wereld van verschil in vermogensafgifte.
ik denk dat er meer mensen zijn die 330 euro kunnen neertellen voor een aanzienlijke vermogenstoename dan dat ze zelf een blok kunnen ontwikkelen die net zo veel vermogen afgeeft.

het "gouden carter" van BZM is ook een lachtertje naar mijn mening. je kan je oude bzm carter zo aanpassen (membraam dichter richting krukas) en d'r een gouden spuitbus overheen halen. heb zelf ook een setje gehad om te testen deze leverde 1,6 pk minder dan de getunede bzm carters die ik had. :(
Subito
Moderator
Moderator
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer

Bericht door Subito »

kleine_duivel schreef:
Subito schreef:Was dat het niet al ten tijde dat de goude carters van Bizeta uitkwamen?

sven een standaard bzm blok kun je totaal niet met zo'n blok vergelijken. wereld van verschil in vermogensafgifte.
ik denk dat er meer mensen zijn die 330 euro kunnen neertellen voor een aanzienlijke vermogenstoename dan dat ze zelf een blok kunnen ontwikkelen die net zo veel vermogen afgeeft.

het "gouden carter" van BZM is ook een lachtertje naar mijn mening. je kan je oude bzm carter zo aanpassen (membraam dichter richting krukas) en d'r een gouden spuitbus overheen halen. heb zelf ook een setje gehad om te testen deze leverde 1,6 pk minder dan de getunede bzm carters die ik had. :(
Kan kloppen.
Maar nu maak je wel het verschil tussen een "standaard" te koop blok/carters en jou getunede carters.
Als jij een standaard setje 620 BZM carters pakt en je pakt de gouden zal je wel degelijk verschil merken...
kleine_duivel
spammer

tel uit je winst :

goud bzm 1.6 pk minder dan mijn getunede carters.

mijn getunede carters ~ 1.5 pk minder dan de dsf carters.
Subito
Moderator
Moderator
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer

Bericht door Subito »

kleine_duivel schreef:tel uit je winst :

goud bzm 1.6 pk minder dan mijn getunede carters.

mijn getunede carters ~ 1.5 pk minder dan de dsf carters.
Dan zou je met gouden carters +/- 3 pk minder hebben dan die nieuwe DSF carters.
Dan zou je al gauw uitkomen op 15-16 (of meer) pk met een standaard cilinder op die carters?
Plaats reactie