zelfbouw puch 70 CC k-star foto update p. 10

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

rkpdude
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

De Hakker schreef:Heb jij de onsteking wel op tijd gezet :?: :?: :?: :?: :?:
Wat maakt dat nou uit of de onsteking op tijd staat, vonken moet die evengoed, ookal staat die er 180gr naast.

Kijk even goed naar je contakt puntjes. het draadje wat daaraanzit in als het ware geisoleerd van de andere helft van het puntje. het draadje maakt wel kontact met het bewegende deel van het puntje, maar is geisoleerd van de veer. Wanneer die kunstof isolator stuk is, dan doet die het ook niet.
Tja dan blijft er verder weinig meer over, natuurlijk kan de bobine stuk zijn, of de condensator, maar komt eigenlijk weinig voor.

als je wat zoekt, ik heb nogwel her en der orginele poeg onstekingen liggen in skuurtje..
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
bizzkit
forum gebruiker

Bericht door bizzkit »

Net ff het draadje van de contact puntjes gechekt,, zag er prima uit. nergens is die open. Ik moet dan maar een complete nieuwe ontsteking ..
Bezig met een puch zelf bouw
De Hakker
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door De Hakker »

bizzkit schreef:Net ff het draadje van de contact puntjes gechekt,, zag er prima uit. nergens is die open. Ik moet dan maar een complete nieuwe ontsteking ..
ik vraag mij af waar jij kijkt voor vonken want als ik jouw verslag zo door lees is er wel een gebrek aan kunde ik ben ook geen top sleutelaar maar kan wel sommige dingen uitsluiten als jij nou hier eens stap voor stap neer zet wat jij aan het doen bent misschien komt er wel een oplossing uit want wij zijn er om elkaar te helpen.
jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Ik denk dat je beter even iemand in de buurt kan zoeken die er wat meer verstand van heeft.
Er is vast wel een jongen bij jouw in de buurt die bekend staat dat hij veel met brommers sleutelt en er veel verstand van heeft enzo..

Zo moeilijk is puch allemaal niet.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
bizzkit
forum gebruiker

Bericht door bizzkit »

De Hakker schreef:
bizzkit schreef:Net ff het draadje van de contact puntjes gechekt,, zag er prima uit. nergens is die open. Ik moet dan maar een complete nieuwe ontsteking ..
ik vraag mij af waar jij kijkt voor vonken want als ik jouw verslag zo door lees is er wel een gebrek aan kunde ik ben ook geen top sleutelaar maar kan wel sommige dingen uitsluiten als jij nou hier eens stap voor stap neer zet wat jij aan het doen bent misschien komt er wel een oplossing uit want wij zijn er om elkaar te helpen.
het verslag van wat ik nou gedaan heb aan de ontsteking:

Ik ben begonnen met afstellen van de ontsteking. uit eindelijk kreeg ik het zover dat de contact puntjes open gingen op het juiste moment. maar de bougie vonkt niet. toen heb ik alle bedrading gecontroleerd. toen kwam er uit dat de bobine niet lekkr meer was. Die heb ik vervagen. Ook heb ik toen de bougie kabel vervangen. vervolgens weer getest, met meerdere bougies, maar ze vonken nog steeds niet.

dat is wat ik gedaan heb. alles ziet er gewoon goed uit. Ik koop gewoon een compleet nieuwe ontsteking en dan ben ik (hoop ik) van het gezeik af en kan ik gaan reiden. :)
bizzkit
forum gebruiker

Bericht door bizzkit »

Ik hoop morgen de ontsteking van rkpdude binnen te krijgen. dan kan ik hem starten en eindelijk gaan reiden.

Alleen zit ik nog met 1 probleem op de bike, de remmen, de voor rem blokkeerd en de achter rem remd niet ... niet echt een goeie zaak. dus daar ga ik nog even naar kijken. moet te fixen zijn. anders even nieuwe remmetjes.

Ik hoop dat ik morgen kan gaan sleutellen, aangezien ik ziek ben is het niet zeker. Ik ben vandaag niet verder gekomen dan mijn bed :(

Ik ga zometeen even wat fotos over zetten en dan maak ik een kleine foto update.
Kaliander
forum gebruiker

Bericht door Kaliander »

hee jordy ziet er goed uit

ik heb nog een grc schijf tekoop denk niet dat het die is die je zoekt kijk maar ff in me verkoop topick

gr nicander
[We cruisen niet in een bmw maar op een bmx fiets]
Minibike_J
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Minibike_J »

Kaliander schreef:hee jordy ziet er goed uit

ik heb nog een grc schijf tekoop denk niet dat het die is die je zoekt kijk maar ff in me verkoop topick

gr nicander
wrong topic :lol:
[img]http://img408.imageshack.us/img408/1993/27379922go9.gif[/img]
Zb puch
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24798
bizzkit
forum gebruiker

Bericht door bizzkit »

Eindelijk! ik heb een werkende ontsteking (dankje rkpdude!!!) Ik heb hem er net opgezet. en ik vroeg me af hoe groot moet de vonk zijn van de bougie? (in de buiten lucht) want erg groot is het vonkje niet dat er uit komt. Ik ga zo even de contact puntjes afstellen.
bizzkit
forum gebruiker

Bericht door bizzkit »

Ik heb net geprobeert om hem te starten, maar dat is onmogelijk. dat aanlopen was ook een waan idee. Ding maakt veels te veel compressie. en met de boor was ook geen succes want ik kan de dop niet op de boor zetten. ik heb zelfs geprobeert een touwtje om t vliegwiel heen te wikkellen, maar dan maakt die maar 2 a 3 slagen..

De bing carburateur hangt een beetje scheef, en lekt al ... *** dingen. Ik moet echt een spruit stuk naar voren hebben. ik kan hem alleen niet zelf maken. Heeft iemand nog zo`n ding liggen?
Minibike_J
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Minibike_J »

moet je zoom overloop ofzo voor in de boor kopen daarmee kan je alle maten doppen erop zetten
[img]http://img408.imageshack.us/img408/1993/27379922go9.gif[/img]
Zb puch
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24798
cracy frog
reclame makende gebruiker
Minibike:: zelfbouw/zpf replica

Bericht door cracy frog »

bizzkit schreef:Ik heb net geprobeert om hem te starten, maar dat is onmogelijk. dat aanlopen was ook een waan idee. Ding maakt veels te veel compressie. en met de boor was ook geen succes want ik kan de dop niet op de boor zetten. ik heb zelfs geprobeert een touwtje om t vliegwiel heen te wikkellen, maar dan maakt die maar 2 a 3 slagen..

De bing carburateur hangt een beetje scheef, en lekt al ... *** dingen. Ik moet echt een spruit stuk naar voren hebben. ik kan hem alleen niet zelf maken. Heeft iemand nog zo`n ding liggen?

heb nog een spruitstuk liggen

grt tonny :wink:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
bizzkit
forum gebruiker

Bericht door bizzkit »

Vandaag weer geprobeert te starten... en jahoor!! hij doet het! hij maakt een lekker pokke geluid en is aardig fel :twisted:

Alleen met volgas valt die uit ... en stationair ook. er zit nu sproeier 78 in. Is dat te rijk? de bougie is nog wel wat zwart. komt het dan omdat die nog te rijk staat? Ik hoorde van iemand dat ik hem moet starten met choke en dan even laten draaien, werkt dat?

Setup: 70 CC k-star cylinder
15 mm bing carb
power filter
jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Ja laat hem eerst maar eens lekker warm draaien..
En om je stationair hoger te zetten moet je even het schroefje daarvoor indraaien op je carb.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
bizzkit
forum gebruiker

Bericht door bizzkit »

Indraaien? Ik heb hem uitgedraait :roll: Ik ga morgen sproeier 72/ 74 proberen. Bougie zwart betekent nog altijd te veel benzine.. Lijkt me?
Plaats reactie