weer een minigp erbij

Hier kan je praten over minibike gerelateerde zaken
English: Talk about minibike related stuff

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

minipower
Beheerder
Beheerder
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.

Re: weer een minigp erbij

Bericht door minipower »

ruben4takt schreef:
dragonfly schreef:hey ff tussen door waar staat dan tot er een loncin blok onder zit en bijna alle pitbike frame's zijn chinees en en dat van die lagers tot die stuk gingen steef ligt ook een beetje aan jou schakel stijl :lol:en de beste blokken komen uit china kijk maar eens takegawa lijkt mij toch een chinees woord :wink: die bike kost dan ook geen drol maar toch leuk tot deze toch op de markt komt
zeg trol die je bent, :lol: wil je niet schelden. takegawa is japans en wel degenlijk kwaliteit.
P.S. Lifan en Zongzeng worden onder licentie van Honda geproduceert en gewoon goede kwaliteit.
loncin heb ik vervelende ervaringen mee. en niet 1 maar meerdere.
wij kijken dr alleen naar of ze lopen bij aankomst en of ze het de eerste weken blijven doen #-o maar goed, wat heb je liever, een chinees ding met redelijk blok voor 2000, een met een loncin blok voor ongeveer de helft, over het algemeen merken wij dat mensen liever een goedkoop dingetje kopen en dan maar liever het een een ander zelf gaan prutsen #-o

maar ja voor de gene die echt qualiteit willen zou ik toch eerder een originele nsf aanraden xd want chinees blijft chinees

niels
Keep the forum alive =D>
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

zo'n ding is gewoon compleet doelloos... koop dan een 2e hands nsf voor iets meer geld, dan weet je in ieder geval zeker dat het heel blijft.

of natuurlijk een bzm minigp , maarja die zijn 2e hands nog niet te krijgen.
ruben4takt
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door ruben4takt »

Afbeelding
DM 2fast4you
NK 2010, Open 4takt 1ste.
NK 2011, Senioren+ 1ste.

Groet,
Ruben.
kleine_duivel
spammer

minibikerheerhugowaard schreef:Ziet (en klinkt) Zeker niet verkeerd. Lijkt nog wel vooruit te gaan. En kwa afstelmogelijkheid ook iets netter dan een nsf. Rem / schakelset is afstelbaar wat veel verschil kan maken per rijder. Radiale remklauw voorop. Allemaal dingen die je op een nsf net weer mist.
nu nog een klasse, aftersales,service,een betrouwbaar blok .....

maarja hopelijk zal er toch iemand zijn die er 1 besteld dan valt het een en ander te vergelijken.

hoop dat die kuipensets los te krijgen zijn voor een prikkie :mrgreen: want die lijken gewoon honda-imitatie met kleine veranderingen. een honda kuipensetje kost ongeveer een kwart van die hele motor namelijk...

en de honda kuipen passen ook op een bzm minigp, deze dus ook....wat weer mogelijkheden bied :wink:
steef1
forum gebruiker

Bericht door steef1 »

Info van Stomp zelf:

Well, finally we got our hands on the stage 2 prototype for initial testing at Angmering. Now this is still a prototype so it's not perfect, a little rough around the edges, but we will sort all that before production. Ignore the colour scheme this is a build it & test it exercise, to ensure the performance meets our expectations. How does it ride? Errrr well, lets just say we got it right 1st time. The performance is amazing. This bike feels like a much bigger bike to ride, it's stable, turns in very quickly & is well balanced. Although your backside is planted over the rear wheel, there is no sign of the front going light (at least not with the stock motor). You would never imagine you only have 12" wheels underneath you, the grip is immense from the standard CST slicks that will come on the bike, the back didn't step out once during testing & it was clear there was a lot more to come from this bike - once Callan has got used to the riding position (having only really ridden pit bikes for a quite some time). We tweaked the suspension & got a very nice set-up for Callan who is 11 1/2 stone. There is a massive range for damping adjustment for both the front & the rear & we will be supplying different weight springs for lighter or heavier riders should they require them. Here's the video as a taster of what you can expect from a stock production machine, although we will be using the YX160 4-valve as an engine option with a Hustle Race Cam as developed with Piper Cams in the UK.

Bron: http://www.ridestomp.com/09/

Dus als optie is het wel mogelijk een fatsoenlijk blok eronder te leggen (YX160 4 klepper blok).
Ik weet zeker dat op dit filmpje dus met een YX Word gereden want normaal gesproken (teminste bij de pitbikes)
Gebruikt stomp standaard geen loncin blokken.
YZ250F
dragonfly
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door dragonfly »

we worden wel erggggggg positief over een chinees gniffel
groetjes roger
3de in Belgiës kampioenschap 2010 pitbike light klasse tot 160cc
3de in Belgiës kampioenschap 2011 amx minigp cup
Zubito
forum gebruiker
Minibike:: BMS Project 1,5

Bericht door Zubito »

als je nou op google in typt gp150r
bij internet krijg een link waar je een site krijgt over de bike met plaatsjes
en info waaronder dat er een 150cc yx blok onder ligt..
http://www.dirtmax.com.au/gp150r_

Gr.
[img]http://img94.imageshack.us/img94/510/rideitlikeyoustoleitbik.jpg[/img]
De Hakker
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door De Hakker »

Zubito schreef:als je nou op google in typt gp150r
bij internet krijg een link waar je een site krijgt over de bike met plaatsjes
en info waaronder dat er een 150cc yx blok onder ligt..
http://www.dirtmax.com.au/gp150r_

Gr.
Dat is wel een hele vette bike en als je de prijs ziet en die is dollars :roll: :roll:
Afbeelding
---------------------
DM GP1 FACTORY BZM SANDRO
DM GP1 MINI CAS
POLINI 910 CARENNA DANI
DM FACTORY R 50CC IAME VICTOR
henryhmr
nieuwe gebruiker

Bericht door henryhmr »

ahum, ahum. Hoor ik hier allemaal lelijke verhalen over chinezen???

Even voor de duidelijkheid, ik ben de gene die weer een midi gp bike in Nederland introduceert.
Er is idd veel Chinese rotzooi op de markt, erg jammer want er is ook heel goed chinees spul.Nooit zo goed als Japans, maar toch.
Maar merken als Lifan en Jialing en Zongzeng zijn zeker geen slechte motoren.Ze verbeteren steeds.De Honda NSF replica die ik wil gaan verkopen wordt op dit moment uitvoerig getest en is zeker van goede kwaliteit.

Maar de bedoeling eigenlijk is om de mensen die niet een al te groot budget hebben toch leuk te late racen.
Vooral die een overstap willen maken van het mini biken naar het echte gebeuren is dit een leuk tussen alternatief.
We zijn een bedrijf dat uiteraard uit de kosten wil komen , maar meer het pitbike in het algemeen wat meer aanzien wil geven in Nederland.

En berichten dat die motor 4x over de kop gaat......nou ja geen commentaar.

Ik denk echt dat het een heel leuk machientje is voor niet teveel geld, als ze er zijn mag iedereen ook vrijblijvend komen proberen.

Groeten Henry
dragonfly
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door dragonfly »

jaa ik kom hem wel eens testen gniffel gniffel
groetjes roger
3de in Belgiës kampioenschap 2010 pitbike light klasse tot 160cc
3de in Belgiës kampioenschap 2011 amx minigp cup
DiStefano
forum gebruiker

Bericht door DiStefano »

Zou zeggen ...laat de kleine toppers eens een test rit maken op de nieuwe Midi GP bike?
Steven
wassink
forum gebruiker

Bericht door wassink »

maar in welke klasse rij je dan, is dat allemaal al geregeld, wij zitten met het zelfde probleem in Italie rijd 80 % op een minigp van zpf maar waar rijden ze nog meer ???????
Ik denk dat er nog meer fabrikanten zijn die de minigp ook in andere landen willen laten rijden maar waar lukt je dat???? en dat is net een probleem waar ga je met zoon nieuwe bike wedstrijden rijden.

barry wassink
henryhmr
nieuwe gebruiker

Bericht door henryhmr »

nou dat is heel toevallig geregeld, heb een heel leuk contact gehad met Tim van de SBO, en er kan volgend seizoen een midi GP klasse opgestart worden.

Bij voldoende inschrijvingen komt er een aparte klasse voor de midi GP en anders word dit samengevoed bij de pitbike open klasse.

Dus ik hoop op een flink aantal inschrijvingen......
kleine_duivel
spammer

henryhmr schreef:nou dat is heel toevallig geregeld, heb een heel leuk contact gehad met Tim van de SBO, en er kan volgend seizoen een midi GP klasse opgestart worden.

Bij voldoende inschrijvingen komt er een aparte klasse voor de midi GP en anders word dit samengevoed bij de pitbike open klasse.

Dus ik hoop op een flink aantal inschrijvingen......
zo hebben we al eens een metrakit importeur gezien die groots uitpakte met demorijders uit spanje, 4 proefmotoren , en uiteindelijk niemand in die klasse kon krijgen....

er zijn meer klassen die hopen op veel inschrijvingen :wink: maar het worden er elk jaar steeds minder.

maargoed we zullen zien wat er gebeurd met die klasse, als die er komt zou ik het wel 's leuk vinden om met mijn 125cc BZM minigp een keer mee te doen.
jialing
nieuwe gebruiker

Bericht door jialing »

Metrakit heeft het inderdaad ook geprobeerd,alleen was er een groot dilemma n.l. de prijs !!!!!!
En de onduidelijkheid of er wel een cup kwam na aanschaf van een machine, dat was nog de grootste onzekerheid.
Een dure bike kopen en er dan naar later blijkt er niet mee kunnen racen.
Is met deze MidiGP 150 allebei voor elkaar.
Plaats reactie