miniquad afstellen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Re: miniquad afstellen
oke ik ga dus morgen naar de koppeling kijken alleen mijn bougie werkt gewoon en ik krijg hem ook gewoon gestart dus een nieuwe bougie is toch niet nodig ?
- bram_015
- forum gebruiker
eerst start hij niet en dan wel
zachte oranje kleurige vonk is niet normaal,start die nu toch nog,zal het niet lang meeer duren,want die bougie gaat het elk moment begeven naar mijn gevoel
zachte oranje kleurige vonk is niet normaal,start die nu toch nog,zal het niet lang meeer duren,want die bougie gaat het elk moment begeven naar mijn gevoel
Hardstyle is Lifestyle!
hallo,
daar sluit ik me bij aan.
groetjes harm.c
daar sluit ik me bij aan.
groetjes harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!
- Remco
- forum gebruiker
- Contacteer:
koop een nieuwe bougie dat zijn de kosten toch ook niet 2,50 eu ofzo, de vonk hoort mooi blauw te zijn.
Weet je wat het is?? > Bier is dikker dan pis en er is meer water dan vis!
Die nieuwe bougie heb ik al en mijn quad start nu gewoon.
Maar als ik hem stationair wil afstellen loopt hij 30 seconden goed totdat hij uitzichzelf gas gaat geven en vervolgens uitvalt hoe los ik dit op ?
Maar als ik hem stationair wil afstellen loopt hij 30 seconden goed totdat hij uitzichzelf gas gaat geven en vervolgens uitvalt hoe los ik dit op ?
- xDanielsendai
- forum gebruiker
dan is je benzine op 
als hij stationair goed loopt,
en gaat dan hoog in de toeren,
is de benzine bijna op
heb je je koppeling al nagekeken ?
als hij stationair goed loopt,
en gaat dan hoog in de toeren,
is de benzine bijna op
heb je je koppeling al nagekeken ?
Groeten Daniel

-
servaiskoopmans
- nieuwe gebruiker
Technigas uilaat eronder, 10 km per uur harder gaatie dan als het goed is.KDV97 schreef:en met een big bore kit gaat ie wel harder of niet ?
- bram_015
- forum gebruiker
servaiskoopmans schreef:Technigas uilaat eronder, 10 km per uur harder gaatie dan als het goed is.KDV97 schreef:en met een big bore kit gaat ie wel harder of niet ?
echt ni
niet altijd gelove wat ze bewere,...
Hardstyle is Lifestyle!
- minipower
- Beheerder

- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
reageer nou eens met verstand jongens... hier op forum valt zo te vinden dat geen een van al die opvoer dingen echt helpt!! zo schiet hij niks op gewoon duidelijke antwoorden zoals hij kan ergens valse lucht pakken wat je op de deo mannier kan testen of misschien is dr een koppelings veer los...
niels
niels
Keep the forum alive 
- Subito
- Moderator

- Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer - Locatie: Almere
Geloof dat er al meer en meer dan voldoende van dit soort vragen gesteld zijn over de afgelopen jaren/maanden/weken/dagen.
Gebruik de ZOEKFUNCTIE eens of kijk eens in het FAQ.
En een tip aan iedereen:
Durf eens dingen te proberen voordat je altijd de meest onnozele vragen gaat stellen!!!
Ga zelf eens PROBEREN uit te zoeken waar het aan kan liggen in plaats van gelijk te vragen.
Schijnbaar is het tegenwoordig 100x makkelijker om gelijk maar alles te vragen en dan eens te gaan klooien. Doe het eens andersom, zo leer je ook veel meer.
Meest voorkomende probleme zijn:
- Koppeling
- Carburateur
- Bougie
- Ontsteking.
Wanneer je een probleem hebt, maak alles eerst een heeeeel goed schoon en controleer of alles werkt zoals het hoort te werken. Hiertoe behoort ook of je benzine dus goed doorstroomt, bougie vonkt, vlotter correct werkt, carb. schoon is etc. etc.
Tijd om zelf eens na te denken mensen!
Verder: +1 wat Niels zegt. Een kermis-bike KAN je opvoeren met big-bore, andere uitlaat, andere carburateur. Maar het is en blijft rotzooi en zal echt niet harder gaan lopen. Het lijkt allemaal alleen zo! Wil je sneller rijden, koop een B1 replica, Tai-Chi of indien je portemonee het toelaat een fabrieks-machine. Zeer zeker met een fabrieks-machine kan je continu doorgroeien wat betreft vermogen en opties.
M.v.g. Sven
Gebruik de ZOEKFUNCTIE eens of kijk eens in het FAQ.
En een tip aan iedereen:
Durf eens dingen te proberen voordat je altijd de meest onnozele vragen gaat stellen!!!
Ga zelf eens PROBEREN uit te zoeken waar het aan kan liggen in plaats van gelijk te vragen.
Schijnbaar is het tegenwoordig 100x makkelijker om gelijk maar alles te vragen en dan eens te gaan klooien. Doe het eens andersom, zo leer je ook veel meer.
Meest voorkomende probleme zijn:
- Koppeling
- Carburateur
- Bougie
- Ontsteking.
Wanneer je een probleem hebt, maak alles eerst een heeeeel goed schoon en controleer of alles werkt zoals het hoort te werken. Hiertoe behoort ook of je benzine dus goed doorstroomt, bougie vonkt, vlotter correct werkt, carb. schoon is etc. etc.
Tijd om zelf eens na te denken mensen!
Verder: +1 wat Niels zegt. Een kermis-bike KAN je opvoeren met big-bore, andere uitlaat, andere carburateur. Maar het is en blijft rotzooi en zal echt niet harder gaan lopen. Het lijkt allemaal alleen zo! Wil je sneller rijden, koop een B1 replica, Tai-Chi of indien je portemonee het toelaat een fabrieks-machine. Zeer zeker met een fabrieks-machine kan je continu doorgroeien wat betreft vermogen en opties.
M.v.g. Sven
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen 
ik heb pas nog een nieuwe NGK bougie derin gedaan en de carburateur het ik ook nog schoongemaakt.
- bram_015
- forum gebruiker
-carb afstellen met basis afstelling(helemaal indraaien en 2.5 slag naar buiten)(of kan je er al mee rijden?,in da geval ff je blokje warm rijden,en dan afstellen)
-bobine afstellen.
koppeling nu al gecheckt?
-bobine afstellen.
koppeling nu al gecheckt?
Hardstyle is Lifestyle!
Carburateur heb ik al gedaan via de stationair schroef en dan helemaal ingedraaid en dan 2,5 naar buite draaie.
Als ik em start laat ik em eerst lopen als hij dat kan zonder uit tevallen.
Want als ik hem op die manier afstel dan hij loopt eerst goed en daarna geeft ie telkens kort uitzich zelf gas.
En hoe moet ik dan mn bobine checke ? en dat van mijn koppeling moet ik dus mijn ketting erafhalen en dan mijn koppelingshuis eraf halen en dan ?
Als ik em start laat ik em eerst lopen als hij dat kan zonder uit tevallen.
Want als ik hem op die manier afstel dan hij loopt eerst goed en daarna geeft ie telkens kort uitzich zelf gas.
En hoe moet ik dan mn bobine checke ? en dat van mijn koppeling moet ik dus mijn ketting erafhalen en dan mijn koppelingshuis eraf halen en dan ?
- Subito
- Moderator

- Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer - Locatie: Almere
Bobine moet de juiste afstand tot je vliegwiel hebben.KDV97 schreef: En hoe moet ik dan mn bobine checke ? en dat van mijn koppeling moet ik dus mijn ketting erafhalen en dan mijn koppelingshuis eraf halen en dan ?
Hoe je kan checken of ie werk? Even je vinger bovenop het contactje van je bobine leggen en dan een flinke hengst aan je trekstarter geven, dan merk je snel genoeg of ie werkt. Spreek uit ervaring
Wat voor koppeling heb je?
Als je een standaard koppeling hebt, valt er weinig af te stellen. Indien je een race koppeling hebt kan je hem misschien iets later zetten.
Ongelijk stationair lopen kan te maken hebben met teveel of te weinig lucht of je membraam.
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen 
oke hij STARTE totdat de trekstarter kapot ging die heb ik geprobeerd te maken niet gelukt heel dat ding is naar de klote.