ketting
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- RACERKE_74
- forum gebruiker
- Contacteer:
ketting
als ik mijn wiel vast zet spant mijn ketting ook aan en bij ronddraaien ook soms hoe kan dit 
[url]http://img151.imageshack.us/img151/5783/kopievannickyzh8.png[/img][/url]
-
Gast
als je bedoelt dat ie dan strak staat komt het doordat:
A je ketting niet goed over de tandjes loopt.. Niet ernaast maar met de zijkant overheen zegmaar (dan gaan ze erg strak staan).
B Je achterwiel staat los of scheef( als ie wat los staat mot je gewoon ff die boutjes aan je achteras aandraaien sleutel 17.) Als ie scheef staat ff corrgigeren dit is wat moeilijk uit te leggne .
C Je tandwiel is scheef. Dus dan heeft ie een slap moment en een strak moment.
D Je hebt de boutjes op je achteras te strak aangedraait. Dan lijkt het alsof de ketting heel strak staat en je hem moelijk verder draait...
Loop deze dingetjes ff na en grote kans dat je probleem is opgelost.
Zoniet vraag je het nog een keer.
A je ketting niet goed over de tandjes loopt.. Niet ernaast maar met de zijkant overheen zegmaar (dan gaan ze erg strak staan).
B Je achterwiel staat los of scheef( als ie wat los staat mot je gewoon ff die boutjes aan je achteras aandraaien sleutel 17.) Als ie scheef staat ff corrgigeren dit is wat moeilijk uit te leggne .
C Je tandwiel is scheef. Dus dan heeft ie een slap moment en een strak moment.
D Je hebt de boutjes op je achteras te strak aangedraait. Dan lijkt het alsof de ketting heel strak staat en je hem moelijk verder draait...
Loop deze dingetjes ff na en grote kans dat je probleem is opgelost.
Zoniet vraag je het nog een keer.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Het is zo, dat als je je ketting spant, en je denkt dat hij op een juiste spanning staat, dat je dan je as ( wiel ) gaat aandraaien.
Als je kracht op de as en moer zet, kan het zijn dat deze iets gaat verplaatsen, dit kan dus ook naar achter zijn
Bij mij was het altijd zo, als ik de Moer van de achteras aandraaide spande m`n wiel automatisch verder naar achter zodat de ketting te strak kwam te staan..
Je 2e punt:
Als je je wiel draaid en dat je ketting dan soms strak en soms losser staat, kan een verrote ketting zijn, je wiel iets scheef, tandwielen scheef en versleten.
Voor de rest, met precisi je ketting spannen.
Als je kracht op de as en moer zet, kan het zijn dat deze iets gaat verplaatsen, dit kan dus ook naar achter zijn
Bij mij was het altijd zo, als ik de Moer van de achteras aandraaide spande m`n wiel automatisch verder naar achter zodat de ketting te strak kwam te staan..
Je 2e punt:
Als je je wiel draaid en dat je ketting dan soms strak en soms losser staat, kan een verrote ketting zijn, je wiel iets scheef, tandwielen scheef en versleten.
Voor de rest, met precisi je ketting spannen.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
-
ganta
- Nickname-42
- forum gebruiker
- Contacteer: