ik heb op dit forum wel ergens gelezen over een carburateur uitboren .
ik zit er zelf ook over te denken om dit te doen bij een 12mm bing carburateur van een puch.
maar wie kan er effe wat over zeggen hoe het moet of tips geven
een bing 12mm heb ik uit geruimt gehad op 15 mm en nooit problemen gahad. maar als je hun uit wil boren ruimen draaien. doe dit dan altijd op een draaibank zodat je nooit scheef kan gaan
stonnyt schreef:een bing 12mm heb ik uit geruimt gehad op 15 mm en nooit problemen gahad. maar als je hun uit wil boren ruimen draaien. doe dit dan altijd op een draaibank zodat je nooit scheef kan gaan
Liep die stationair?? nou mijn 10mm was uitgeboord naar 12mm ding liep egt slecht stationair en was vrijmoeilijk af te stellen kan je beter gelijk een nieuwe kopen die niet hoeft worden afgesteled
stonnyt schreef:een bing 12mm heb ik uit geruimt gehad op 15 mm en nooit problemen gahad. maar als je hun uit wil boren ruimen draaien. doe dit dan altijd op een draaibank zodat je nooit scheef kan gaan
Liep die stationair?? nou mijn 10mm was uitgeboord naar 12mm ding liep egt slecht stationair en was vrijmoeilijk af te stellen kan je beter gelijk een nieuwe kopen die niet hoeft worden afgesteled
ik heb hem toch maar uitgeboord.
eerst boorde ik hem uit tot 13 mm.
en later tot 14mm.
LET OP:
neem geen staalboor (deed ik wel) dan hapt de boor in het aluminium vast en slaat alles in het rond (dat is niet leuk ).
neem een aluminium boor (of een wat botte boor )
nu heb ik dat gedaan maar ik krijg alleen de shoceschuf (of hoe je dat ook zeg) er niet meer in.
de sleuf zit vol met aluminium. weet iemand hoe je dat eruit kan krijgen
Met een dun schroefendraaiertje of staaldraadje die alu zooi eruit halen?
Neem aan dat het gewoon los alu is, wat je hebt weggeboord.. Niet dat het is dichtgesmolten zeg maar..
Ik zag een verstandige opmerking: gebruik inderdaad niet een boor die voor staal is geslepen deze happen in het zink en willen als een spiraal naar binnen.
Een boor geslepen voor messing gebruiken ( daar staat het snijvlak vlak met de booras deze boren "schrapen"dus eigenlijk.
verder alles ontbramen met een scalpel mesje ( geen breekmesje want dat gaat gegarandeerd door midden)