slecht lopende minibike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
phl1993
forum gebruiker

slecht lopende minibike

Bericht door phl1993 »

hallo, we hebben een minibike gekregen van iemand omdat hij hem niet aan het lopen kreeg. na hem uit elkaar gehaald te hebben en helemaal schoongemaakt en alles erop gezet wat er nieuw op moest. na een paar keer trekken begon hij wel te lopen maar zeker niet goed. eerst trok hij echt heel zwaar, we hebben ook al een rondsel van de trekstarter kapot getrokken. dit hebben we proberen op te lossen door er extra voetpakking tussen te stoppen(er zitten er nu 3 tussen). hiermee trekt hij nog erg zwaar en loopt nog steeds niet goed. hij maakt geen toeren en komt helemaal niet vooruit, wel een hoop herrie en getril maar hij komt met geen mogelijkheid vooruit. zou dit kunnen komen omdat hij gewoon te veel compressie heeft of kan het ergens anders aanliggen, we hebben al bijna alles geprobeerd en het hele forum afgezocht maar hebben de oplossing nog niet gevonden hopelijk kunnen jullie ons helpen :lol:
pasini-ernie
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door pasini-ernie »

veel herrie maar komt neit vooruit?

geen koppelingsveer gebroken? of spietje vergeten tussen de koppeling en de krukas te zetten.

Gr.
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
phl1993
forum gebruiker

Bericht door phl1993 »

nee, de koppelings veren zijn niet gebroken, hij is ook net nieuw. maar het is net of dat hij geen toeren maakt en die herrie is het blok
Djurres
forum gebruiker

Bericht door Djurres »

Komt de minibike niet op toeren? dan heeft ie wss niet te veel compressie.
[url=http://www.minibike-forum.nl/search.php]Gebruik de zoek om wat te zoeken, Veel makkelijker dan gewoon een topic maken ;)[/url]
phl1993
forum gebruiker

Bericht door phl1993 »

zou te veel compressie niet kunnen, omdat hij echt heel zwaar trekt en zonder bougie trekt hij gewoon soepel. ik heb hier ook nog een andere minibike staan en die trekt gewoon normaal dus het verschil is echt wel te voelen
Richard
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Richard »

Nee hoor, compressie zal wel goed zitten.
en tja wat noem jij normaal..
zonder bougie wel soepel? raar he.. :lol:
Dan bouwt hij ook geen compressie op, dus (bijna) geen weestand.

En stel je bobine eens af. Daar door kan hij ook moeilijk draaien.--> 0.35MM Vanaf het vliegwiel, gewoon een voelermaatje. Heb je die niet dan moet je het doen met een papiertje, 2x dubbel meen ik :?:
Weet ik zo niet, want heb ik ook nooit gedaan. :)

Gr Richard
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Plaats reactie